Helpen die gastroguard en pronutrin goed? Kreeg hij de maagklachten van de Emdotrim e.d. of van de Cobactan? Denk bij Ama ondertussen ook in die richting. Ze eet opnieuw van haar houtkrullen en in de week betrapte ik haar voor het eerst in al die jaren op zandlikken (is dat ook geen teken dat ze last hebben van de spijsvertering?) Ze krijgt nu weer Baytril omdat ze na de Cobactan slecht werd. Weet echt niet meer wat we nog moeten doen en de DA en chirurg precies ook niet. Daar zit je dan. De wondes zouden allang moeten genezen zijn. Baytril is dan weer niet goed voor de nieren, hoorde ik, en ze heeft sinds gisterenmorgen niets meer gedronken (buiten dan 't vocht in haar gras, geweekt hooi, extra nat krachtvoer en een geweekte Pavo Summerfit in extra veel water, kwestie van haar toch iets vocht te doen opnemen). Plassen doet ze wel nog normaal, voor zover ik gezien heb (moet overdag jammer genoeg werken). Ama had trouwens einschuss vlak voor haar koliek (waarschijnlijk is de algemene ziekte - koorts, minder eetlust, minder drinken in combinatie met het warme weer - toen dan ook de oorzaak geweest van die koliek): haar been is vrij dik gebleven. Geen wonder als je zoveel tegelijk moet doormaken en de stalrust doet er natuurlijk ook geen deugd aan.
Gek word ik van al dat gegis. Je probeert het juiste te doen, maar wat is het juiste als niemand het je kan zeggen?