Naar binnen geslagen ontsteking op gewricht??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Naar binnen geslagen ontsteking op gewricht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:16

Oregon heeft ideopatische vasculitis achter de rug (ontsteking bloedvaten).
Aan zijn linkerachterbeen zijn de wondes nog het grootst maar eigenlijk begint alles goed te genezen.

Nu heeft hij sinds twee weken een verdikte kogel aan dat been.
Het voelt ook wat warmer aan.

Op zich mankt hij een beetje maar zeker niet dat hij kreupel loopt (manken zou eventueel ook kunnen komen door de wondes aan zijn been).

DA had eerst emdotrim voorgeschreven maar voor alle zekerheid heeft ze me vrijdag een kuur Cobactan voorgeschreven, hetgeen ik nu zelf inspuit sinds vrijdagavond.

Nu belde ze juist om te vragen hoe het met hem ging.
De zwelling is nog niet minder maar naar mijn mening stapt hij wel vrij goed, en daarstraks ging hij er ook even in volle galop vandoor.

Ik moet het deze week nog aanzien maar als het niet betert (zwelling ) dan zou t kunnen dat de ontsteking het gewricht ingeslagen is.

Ze sprak ervan om dan ev een gewrichtspunctie uit te voeren...

Ik weet t even niet meer...
Maar hij stapt mijn inziens vrij goed door en nu heb ik hem de laatste dagen wel niet laten draven maar als een paard een naar binnen geslagen ontsteking op het gewricht heeft is die daar dan niet zieker van????

Zou het eventueel nog iets anders kunnen zijn die verdikking.
Echt enkel ter hoogte van de kogel, precies vocht errond, wat warmer...

Nu leek alles goed te gaan, en nu is het weer dat.

Als ik dat op internet lees van gewrichtsspoelingen en dergelijke dan zie ik het even niet meer zitten voor mijn 19 jarige ruin...

Zucht