Mijn haflinger met zeer harde hoeven is 3 weekjes geleden beslagen.
7 weken geleden is hij ook beslagen, alleen fout, die hoefsmid had echt geen idee waar ie mee bezig was, dus natuurlijk opnieuw laten beslaan.
Door de fout van de hoefsmid (hij heeft mijn pony er veel te plat opgezet en de nagels fout geslagen) en door de droogte. Alhoewel ik de hoeven toch goed verzorgde.
Iig, hij is dus 3 weken geleden beslagen, echt goed, ik heb samen met de hoefsmid overlegt hoe ik de hoef zo goed moeglijk kon verzorgen, hij zei; zet de hoef in een plas water, elke dag, voor die scheur, zodat het hoorn het water beter oppakt, met de slang loopt het er langs af.
Ik heb de hoef dus elke dag toch goed met de waterslang 10 min. afgespoten, ook in de scheur. Om een idee van die scheur te geven; hij zit aan de zijkant, aan de voorhoef, loopt over iets minder dan de helft van de hoef, de hoefsmid heeft de hoeven allemaal een hoefijzer omgedaan met 2 lippen, zodat de scheur, die heel diep is maar wel echt de beetje uit elkaar scheurt, niet heel ernstig, valt maybe anders stukjes hoef eraf als de scheur niet bij elkaar blijft.
Maar de scheur wordt neit minder

Ook beginnen in de achterhoeven kleine scheurtjes te komen, oppervlakkig, maar ze zitten er wel, 1cm hoog ongeveer.
Wat moet ik doen?
Juut