ik open dit topic omdat ik echt niet meer weet wat ik aanmoet met mijn paard die een spierscheur heeft

Heel veel weken terug is de DA gekomen en die heeft geconstateerd dat hij een spierscheur heeft.
Met stalrust en ontstekingsremmers zou het moeten beteren .. en als het niet beterde moest ik terug bellen
Nu is het een heeeel nerveus paard, en hebben we hem van het krachtvoer afgehaald maar hij is nog steeds nerveus
Nou, die stalrust voor 3 weken is gelukt (maar zelfs in de stal ging die zoveel mogelijk draaien en steigeren en rondlopen etc.) maar vlak daarna toen ik hem een heel klein stukje paddock had gegeven omdat ik toch nog niet wou dat hij zou lopen is hij over de draad van 1.40 gesprongen vanuit stilstand en daarna als een gek beginnen bokken

Dan heb ik besloten van hem maar in de paddock te laten en hem maar wat langer rust te geven dan omdat hij echt niet op stal te houden is.
En nu heeft die gisteren heeel even alleen op de weide gestaan omdat ik niet wou dat hij met zijn vriendje ging rennen enzo en nu is die in paniek als een gek weer over de omheining gesprongen

Oke meneer loopt dus weer niet 100% zuiver ..
en ik weet gewoon niet wat ik met dit paard aanmoet ...
hij vind altijd wel een manier om zichzelf extra te belasten ..
Wat zouden jullie doen ?? En is er een manier om het herstel sneller te laten gaan ??
Ik bel trouwens morgen de DA .. en vraag hem voor hulp

Leen
. Vooral als het dier er niet aan gewend is en energie te veel heeft door de boxrust.. Ik zou met de DA overleggen wat het verstandigste is in dit geval. Misschien een (lichte) sedatie? Het blijft een lastig probleem hoor ik weet er alles van. Ben ook aan het revalideren met een hete merrie. Kun je hem niet op een heel klein stukje weiland zetten waar flink wat gras staat, dat werkt bij mijn merrie nu aardig goed. Ik laat haar uurtje grazen en zet haar dan met een volle buik weer tevreden in stal. Door dat het gras toch lokt gaat ze niet zo compleet uit haar dak. Succes.. 
Gaf uiteindelijk 2 keer de aanbevolen hoeveelheid en mijn merrie liep nog stuiterend naast me. Maakte helaas niet uit welke sedatie we gebruikten..Maar het is altijd te proberen hoor..
Vind het vaag want kan er niks over vinden namelijk.