Doffe vacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FjoFjo12

Doffe vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 11:38

Ik heb een minipaardje, het is een kruising tussen een mini appaloosa en een falabella.
Ik heb hem nog niet zo heel erg lang. Toen ik hem kocht had ie een mooie zachte vacht, wel wintervacht.
Nu is zijn wintervacht er uit, maar het lijkt weer aan te groeien ook en de vacht gaat ook niet goed weg.
Ook is het in die tussentijd heel dof geworden en hij heeft ineens jeuk (en volgens mij krijgt hij roos want er komen witte kleine velletjes onder zijn vacht weg), vooral boven op zijn rug.
Ik snap niet hoe dit komt. Weten jullie het misschien? en hoe kan ik zorgen dat dit weg gaat?
(hij is trouwens 1 jaar)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:00

Mijn shet was erg dof toen ze niet helemaal gezond was. Ze heeft insuline resistentie, maar dat wist ik toen nog niet. Nu krijgt ze daar medicijnen voor en ze krijgt een supplement bijgevoerd, omdat ze alleen hooi krijgt. Nu glimt ze als een spiegel. Als jaarling had mijn shet sowieso een iets mindere vacht, die ook snel klitte. Jaar daarna was alles oke.

Het zou dus kunnen zijn dat je pony een tekort van een bepaalde stof heeft. Hoe ziet je pony er verder uit?

Nicole288

Re: Doffe vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:47

SMP -> MD

FjoFjo12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 21:56

capopjekop schreef:
Mijn shet was erg dof toen ze niet helemaal gezond was. Ze heeft insuline resistentie, maar dat wist ik toen nog niet. Nu krijgt ze daar medicijnen voor en ze krijgt een supplement bijgevoerd, omdat ze alleen hooi krijgt. Nu glimt ze als een spiegel. Als jaarling had mijn shet sowieso een iets mindere vacht, die ook snel klitte. Jaar daarna was alles oke.

Het zou dus kunnen zijn dat je pony een tekort van een bepaalde stof heeft. Hoe ziet je pony er verder uit?

Verder ziet mijn pony er gewoon goed uit, hij heeft geen hele dikke vacht, maar gewoon nog niet echt glad.
Hij verhaart gewoon nog steeds en dat vind ik een beetje vreemd.
Hij krijgt ook gewoon voer met vitaminen en hij krijgt er ook lijnzaadolie door.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 02:35

Misschien eens een kuur met Sedochol doen? Bloedwaarden eens laten testen kan nooit kwaad. Ik zou het eens bekijken met je dierenarts.