Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Aramat schreef:Gamble schuurt soms zn staart en ik spuit er altijd azijn in, dat helpt tegen de jeuk. Misschien moet je in dr stal kijken of je van die hele kleine vliegjes ziet, die zitten bij ons in de stal en volgens meursing irriteren die beesten ze. Ik maak zn stal heel goed schoon.
Marjolein heeft voor dr pony Hydrocortiderm gekregen en daar moet ze hem elke dag mee insmeren, dat helpt ook wel een beetje...
.
benneton schreef:tegen zomerexceem hebben wij de boett-deken, helpt goed, hij schuurt nog wel...maar daar hebben we nu weer wat voor wat dus écht goed helpt bij ons : TKC 97
De boett-deken voorkomt dan het ergste schuren en natuurlijk op tijd op stal, tussen 11 en 3 naar buiten als dat mogelijk is....
. het werkte wel maar niet 100% en nu heb ik iets anders waar ik zeeeer tevreden over ben.
heb vanalles geprobeerd maar niks hielp. heb toen aan onze VA gevraagd hoe het beste op te lossen en hij zei dat er geen middel tegen bestand was. een middel zal een tijdje helpen maar op een gegeven moment zal die zelfs niet helpen. De enige wat helpt is elke dag wassen. Nu heb ik dat geprobeerd. Met normale schampoo hielp het een beetje maar niet goed genoeg. nu heb ik wel een ideale oplossing gevonden: wassen met kerate shampoo. Ik was haar dus nu elke dag na het rijden met dat shampoo en ze schuurt niet meer:) ik kan nu zelf een dagje overslaan.
) en TKC. In de plaats van TKC ben ik nu klitwortel haarlotion aan het proberen en dat lijkt ook te helpen (en is veel goedkoper!). Dit is een lotion die je niet hoeft uit te spoelen en deze is tegen roos (bij mensen dan).