Ik weet niet of mijn berichtje hier goed staat maar here we go:
Ik wil graag weten wat jullie mij kunnen adviseren qua voer.
Ik heb twee paarden die op een wei staan met twee stalletjes erop.
Nu heeft een van de twee een beetje een stofwisselings probleem waardoor hij snel afvalt, die krijgt
dan ook eiwit erbij. De andere gaat best goed.
De staleigenaar voert nu 1x per dag brokjes (ik dacht sportbrokjes?) en verder krijgen ze hooi en gras natuurlijk.
Ook krijgen ze wel muesli. Verder heb ik geen idee wat er nog gevoerd wordt, ik kan iets missen.Ik voer ze zelf namelijk niet.
Wat nu blijkt is dat ze te fel zijn, we rijden nu 1x in de week en als het
goed is gaat dat vaker worden maar nu nog even niet.
Ik zou graag advies willen wat ik nu zou moeten voeren.
Gewoon iets waar ze niet zo fel van worden, maar ook niet afvallen.
Ik wil het graag goed doen, dus advies over welke brokjes (merk en wat het voor brokjes zijn enzo) en hoeveel hooi
en wat al niet nog meer.
Ik heb vroeger een fjord gehad en die werd ook al zo fel van brokjes dus die kreeg andere brokjes (groene)
maar geen idee meer wat dat was. Met dat voer was hij wel te berijden.
Met die andere brokjes was het altijd: overleef ik deze rit vandaag ook? Hij had wel zoveel uitgevreten en je kon
hem echt niet de baas. Hoofd tussen zijn voorbenen en blik op oneindig en rennen maar! dwars door de bossen pad of geen pad alleen rechtdoor. In de bak knalde hij met zijn borst door de planken heen en zo richting stal, terwijl je er nog op zat stond hij uiteindelijk in zijn stalletje en je kon helemaal niks.
-> Andere brokjes en het ging supergoed. Het was wel te merken want heel af en toe gaf iemand van de manege de verkeerde brokjes en dan was het weer feest.
Alvast bedankt!!
Groetjes Joyce