Cassidy schreef:Pardon? Waarom zou de baas van het paard naar jouw moeten luisteren? Het is zijn paard, en al schiet hij haar bij wijze van spreken vandaag een kogel door het hoofd, dan is dat nog zijn goed recht.
Als jij zo tegen hem tekeer gaat, vind je het dan gek dat je er niet meer opmag? Want de reden die de eigenaar aangeeft waarom je er nu niet meer op mag rijden raakt kant nog wal.
En 17 is NIET te oud om nog een veulen te krijgen. Ik ken merries die met 24 nog een gezond veulen ter wereld brachten.
Als zij zijn paard verzorgt en dergelijke vind ik het haar goed recht om te vragen of hij naar hij wil luisteren. Dat hij dat niet doet is zijn keuze...
Verder snap ik dat stukje Als jij zo tegen hem tekeer gaat, vind je het dan gek dat je er niet meer opmag? Want de reden die de eigenaar aangeeft waarom je er nu niet meer op mag rijden raakt kant nog wal.
Nergens op slaan.... het 1e wat je zegt rijmt absoluut niet met het 2e stukje...
Er staat nergens dat Tanja15 tegen zijn eigenaar tekeer gaat (ze weet waarschijnlijk zelf ook wel beter) en ik snap haar frustratie best.
Daarna zeg je weer dat de eigenaar maar onzin uitkraamt... weet je zelf nogwel waar je het over hebt ???
Vind dit soort opmerkingen altijd erg kort door de bocht...
Verder is 17 inderdaad niet te oud, maar een merrie waarvan na de bevalling de baarmoeder mee komt is geen geschikte fokmerrie meer.
Risico's voor pony en veulen zijn gewoon te groot.
En Tanja, inderdaad is een uierontsteking erg vervelend voor je pony, maar het is absoluut niet zo dat je haar nooit meer kunt rijden hierdoor.
Pencilinekuurtje en ze is er zo bovenop... en dan kun jij voorzichtig weer wat rijden, mits de eigenaar dat goed vindt natuurlijk....