gevoelig voor voer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mejanieke

gevoelig voor voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 22:34

beste bokkers,

Mijn pony is erg gevoelig voor overgang van voer. Wij hebben bijvoorbeeld op stal andere brokken omdat de leverancier gestopt is met leveren van die oude brokken en meten is mijn pony aan de diaree ze staat nu op de wei en ze is aan de diaree ze staat altijd op kuilhooi maar dat was op en kwam de volgende dag pas weer binnen dus stond ze 1 dag op hooi en meteen is ze aan de diaree.

nu is mijn vraag en dat raad je misschien al wel:

Wie weet wat je het beste kan doen tegen diaree?

xx janieke

Biies

Re: gevoelig voor voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:37

nou als hij op de wei staat is het logisch dat hij aan de diaree zit. dat heeft bijna elke paard aan het begin. maar zorg er gewoon weer voor dat hij weer voer krijgt en dat het neit steeds veranderd en dan komt het vast wel weer goed ;)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 05:45

VSW-->MD

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:16

proberen langzaam te wisselen, aan je verhaal te horen is dat waarschijnlijk wel lastig...
Overleg eens met je dierenarts, misschien is probiotica bijgeven een optie.
Als ze diarree hebben hier gaan ze meteen over op hooi, dat is droger en maakt de mest dus weer wat vaster..

mejanieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 14:34

Biies schreef:
nou als hij op de wei staat is het logisch dat hij aan de diaree zit. dat heeft bijna elke paard aan het begin. maar zorg er gewoon weer voor dat hij weer voer krijgt en dat het neit steeds veranderd en dan komt het vast wel weer goed ;)

dat vind ik ook idd niet zo gek dat ze aan de diaree gaan als ze in de wei staan maar daar voor was ze het ook al. En ik zorg er al elke keer voor dat ze het zelfde voer rijf maar als er op mijn stal niks anders is omdat de leverancier niet meer die brokken levert kan ik er ook niks aan doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:11

een goede probiotica kan helpen,je kunt ook mest laten onderzoeken bij de veearts om te kijken of er iets niet helemaal klopt.