Ik ben van plan een nieuw paard kopen. Ik heb een paard bezocht en bereden en wil haar wel kopen, maar ze draait met haar achterbeen in stap. In draf en galop heeft ze daar geen last van. Waar zou dit van kunnen komen?
ellepel
Geplaatst: 10-05-10 19:24
laat een veearts keuren,die kan het je het beste vertellen
mijn paard doet dat ook een beetje in de draf zelf voel ik het niet en heb er geen last van
simongek
Geplaatst: 10-05-10 19:29
Mijn paard heeft dit gedaan toen hij jong was. Toen hij eenmaal langer onder het zadel was en sterker is het overgegaan.
Paard van mijn vader heeft dit jarenlang gedaan. zo erg dat hij in de zomer met 6 weken zijn achter messcherp had weten te slijpen door het draaien. Paard is er 30 jaar mee geworden.
Deze vraag is niet geschikt voor het forum Omgang en Paarden Gedrag dus ik verplaats het topic naar het juiste forum.
OPG-->BEH
samsa0000
Geplaatst: 13-05-10 18:24
Het kan door bijvoorbeeld een ongewenste beenstand komen. echter de meeste paarden ondervinden er niet echt last van. het zorgt alleen wel voor extra slijtage.
(overigens dit is volgensmij niet het zelfde als biljarderen. )
marleen_usar
Geplaatst: 13-05-10 18:27
Mijn paard doet het als hij moet draaien,de kramp schiet er dan in en door te draaien gaat de kram weg.Hij krijgt acupunctuur omdat er iets vast zit in zijn rug.
Ik zou deze vraag zeker even aan je veearts vragen. Hij kan dan even keuren en kijken of het verder kwaad kan. Zo weet je of je paard gewoon netjes kan lopen of heel snel overal slijtage zal hebben in zijn achterhand.
Vriendin van mij had dit ook met een 2 jarige, was er iets mis gegaan met de castratie geloof ik, beste is da erbij of niet doen bij twijfels, komen meestal problemen van vind ik..
Morris
Geplaatst: 15-05-10 08:28
Als ze biljarderen, heb je grotere kans op slijtage in de gewrichten. Ze hoeven er nooit last van te krijgen.
Edit: ik koop geen paard meer die biljardeerdt. Ik heb mijn les wel geleerd.
Mijn bijna jaarling doet dit ook, enige nadeel is dat der hoefje harder slijten. Hoefsmid zei ook dat wel meer paarden dat hebben en dat pas als je merkt dat ze er last van hebben of krijgen je gewoon even de DA moet bellen.
schuld
Geplaatst: 18-05-10 19:49
misschien een fijnere manier om te lopen om bijv pijn in de rug minder te maken?
mischien kan je er een filmpje van maken en hier laten zien?
Michellee91
Geplaatst: 19-05-10 19:48
Paard van een vriendin van mij had dit ook toen ze haar kocht. Ze is hier langzaam vanaf gekomen omdat de tandarts erbij werd gehaald. Hier bleek dat er van alles verkeerd was. Dit werd dus allemaal gefixt en de houding van dit paard veranderde hierdoor zo veel dat ze ineens haar been niet meer draaide. Mijn tip zou dus zijn: laat een dierenarts ernaar kijken!!
Otje96
Geplaatst: 25-05-10 12:55
Ik ken een paardje die het ook met 1 achterbeen had. De dierenarts vertelde dat ze een verkeerde manier van lopen had ontwikkeld door omdat ze als jong paard veel met slofteugel gereden was door de vorige eigenaar. Paardje werd op jonge leeftijd al veel met slof gereden terwijl haar achterhand nog onvoldoende ontwikkeld was. Hierdoor kreeg ze last van pijn in haar achterhand en heeft dus een verkeerde manier van lopen ontwikkeld. Paardje krijgt nu wekelijks fysiotherapie.
Wiske2
Geplaatst: 26-05-10 15:20
Als het maar geen ataxie is en waarom is ze zwakker op dat been? Is de bespiering op de achterbenen wel gelijkmatig?
ToxBoss
Geplaatst: 07-06-10 17:34
Hoe is het afgelopen met de eerste vrager? Gekocht of niet? Ik heb nu hetzelfde dilemma......
een paard van mijn stage doet dat ook, maar die heeft kromme achter benen, aleen in stap te zien,
amillia
Geplaatst: 08-06-10 15:50
kan vanalles zijn, gewoon laten keuren en evt foto's laten maken. dit kan ook komen van een verkeerde stand van de hoef
ToxBoss
Geplaatst: 08-06-10 22:20
Ze is vanmorgen afgekeurd, ik kreeg een negatief koopadvies van de dierenarts. Hij was er erg duidelijk in.
Eva_love
Geplaatst: 19-02-13 21:51
weetje wat het is.. elk paard doet het wel alleen de een wat erger dan de ander! Ik heb nu net een nieuw paard en die doet dat ook! maar zoals ik al zei voor de een is het erger dan de ander.. Wel zonde dit..