Ik nog vragen aan stalgenoten of iemand misschien haar gelongeerd had, maar niemand had dat gedaan. Vandaag belde de staleigenaresse op dat Cheyenne rond 20:00 bij het binnen zetten weer zo onwijs bezweet was.....vooral haar borst en hals en net achter de schouder. Ik dus als een gek naar stal. Toen ik rond 21:00 aankwam zag ik het vrolijke, levendige koppie van Cheyenne. Ik heb haar uit stal gehaald en inderdaad....drijfnat
Maar ze was wel actief en vrolijk. Ik heb haar temperatuur gemeten en ze had 37.8 op de ene termometer en 37.9 op de andere. Geen koorts dus, want de temp van een paard schommelt tussen de 37 en 38 graden celcius.Het gekke was dat ze al snel weer opdroogde toen ik met haar bezig was buiten de stal. ik heb nog een stukje met haar langs de weg gewandeld en ze was echt snel droog en werd ook niet meer nat. Verder was ze harstikke fit en actief (showen en flink doorlopen) en had een enorme lekkere trek naar gras....dus dat zit allemaal wel goed........
Toch maak ik mij zorgen......
het is vandaag en gisteren niet warmer dan anders.....vorig jaar zomer was ze nooit zo nat......Verder stond ze al ruim een uur op stal toen ik aankwam.....je zou zeggen dat als ze evt gerend had, dat ze wel inmiddels droog zou moeten zijn. De andere paarden waren ook niet bezweet.......waar kan het aan liggen dat zij als enige zo nat is