De zweetplekken zaten ook onder haar manen, maar ook op haar boeg en bij de schouders. Ze was echt drijfnat, helemaal donkere zweetvlekken op haar lichte vachtje. Pijn had ze niet; ze was vrolijk, druk en liep vloeiend. Warmtestuwing was het zeker.....maar haarr conditie zou juist beter moeten zijn doordat ik haar nu meer train in vergelijking met vorig jaar. Ik longeer haar nu 2 keer per week met zadel en als ze zweet op stal is het net alsof ze dat zadel weer heeft opgehad....precies op die plekken (ook singelplekken) zweet ze.
Ik dacht zelf misschien dat het aan het voer ligt......in de winter was ze wat magertjes door de kou en het aanmaken van wintervacht. We hebben haar toen meer biks en hooi gegeven. Nu zit ze nog steeds op datzelfde rantsoen (1 kilo biks en 6 plak hooi). Misschien dat ze nu teveel energie heeft en daardoor sneller zweet? Of dat ze zichzelf door teveel aan energie loopt af te matten in de paddock? Ze heeft eergisteren ook voor het eerst gesteigerd, dus dat is ook wel een teken dat ze misschien wat teveel energie heeft....En gisteren tijdens de wandeling was ze ook zeer druk een aanwezig.
Ze toont in elk geval niet ziek of sloom......maar dat zweten is niet normaal. De stallen zijn inderdaad wel benauwd, maarr ja...de andere paarden hebben daar niet zoveel last van.
Tenslotte dacht ik nog aan hormonen.....ze is net 3 jaar en misschien dat de hormonen opspelen?? (opvliegers?)