ellepel schreef:wat krijgt ze nu voor voer en beweging dan?
staat ze in een groep,hoe word ze gehouden?
meestal schieten ze de hoogte wel in als ze op het gras komen.
zaken waar je toch even goed naar moet kijken zijn eventuele wormen en voedingstekorten, of problemen met het gebit ,als ze niet goed kauwen word het eten niet goed verteerd en kun je dus groeiachterstand krijgen
Beweging: Ze staat continu buiten.
Voer: 's Nachts staat ze in een kleiner stuk, waar er geen gras groeit en overdag staat ze op de weide. Het gras lijkt mij wel niet van zo'n goede kwaliteit (er groeit veel onkruid tussen). We voeren haar wel voldoende bij met graskuil. Ze krijgt ook iedere dag korrels, speciaal voor jonge, opgroeiende paarden (3L 's morgens en 3L 's avonds) en een voederbiet. Er hangt ook een liksteen. Misschien heeft ze inderdaad een voedingstekort doordat de weide van onvoldoende kwaliteit is...? Hoe kan je testen of je paard een voedingstekort heeft?
Hoe gehouden: Ze staat samen met 1 merrie, haar moeder (wel eerst gespeend geweest natuurlijk!
)
Ontworming: Vroeger stonden ze op een dressuurstal, maar begin maart zijn ze verhuisd naar onze weide. Op die weide hebben jarenlang geen paarden gestaan, dus de kans dat er wormen zaten op die weide is heel klein. Bovendien hebben we ze allebei meteen ontwormd na het verhuizen en wordt de mest dagelijks verwijderd. (Maar de mesthoop ligt wel IN de weide)
Vaccinaties: Ze heeft tot nu toe al haar vaccinaties gekregen, maar altijd wel iets later dan aanbevolen (nl. op 1,5-5-8 maanden ipv op 1-3-6 maanden). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Gebit: Ze kauwt haar eten goed, maakt geen proppen,... dus dat lijkt me in orde. Maar ik zal morgen toch maar eens haar mond nakijken voor de zekerheid.
Laatst bijgewerkt door Orlinapaard op 08-05-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt