vreemde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

britt10

vreemde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:28

hallo ik heb sinds 2 weken een tinker,echt een schatje ik heb hem gekregen van hele goeie vrienden!
hij word in juni 3 jaar en moet alles nog leren!
ik heb op youtube een filmpje van hem geplaats omdat hij heel vreemd gallopeerd!wie heeft dit eerder gezien??het ziet er heel raar uit en binnenkort komt er een DA bij kijken!
het gaat om het tweede filmpje (sjonnie in het land)
ben benieuwd naar jullie reactie!
alvast bedankt !!!!!!!!!!!!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:31

ja die achterbenen bedoel je he? ziet er niet normaal uit inderdaad, maar ik kan je helaas niet verder helpen,ben wel benieuwd wat de diagnose van de DA is

Anoniem

Re: vreemde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:33

Welk filmpje :) ?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:35

Inderdaad bizar. Hij gaat wel heel erg wijd achter. Bijna spastisch of tikkie atactisch?
Ben ook wel benieuwd.

lovelanga

op youtube intikken: sjonnie in het land ;)
edit: je ziet het vooral helemaal aan het eind als hij weg galoppeert!
Laatst bijgewerkt door lovelanga op 06-05-10 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

timilon

nou meid, dat ziet er heel vreemd uit!
ook in draf gaat hij heel wijd, en ik denk dat het een soort zenuw-aandoening is, waardoor hij een verminderde controle en kracht in zijn achterbenen heeft.
ben ook benieuwd wat de DA zegt.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:36

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:38

Dat ziet er inderdaad wel bijzonder uit met z'n achterbenen, lijkt me niet heel goed maar wat het is? Ook ik ben erg benieuwd naar wat de DA zegt.... Hoelang hebben jouw vrienden hem gehad?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:39

ziet erg gek uit ja! Ik vind hem ook wat zwabberig in zijn achterbenen in draf, maar dat kan ook komen door het land natuurlijk..

hij is wel heel leuk trouwens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:39

Ik denk ook een beetje atactisch, maar hé, ik ben geen DA ;)
Ben benieuwd wat hij zegt!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:40

Stond in de Bit van deze maand een stukje over wijd gaan! Maar dit ziet er echt heel bizar uit! Ben zeeeer benieuwd wat de DA gaat zeggen?! Hoop dat het met trainen goed kan komen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:40

Sanny_lief schreef:
Stond in de Bit van deze maand een stukje over wijd gaan! Maar dit ziet er echt heel bizar uit! Ben zeeeer benieuwd wat de DA gaat zeggen?! Hoop dat het met trainen goed kan komen?!

Dat is iets anders ;) Dat is puur rijtechnisch :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:42

Jeetje dat ziet er vreemd uit! Ik weet helaas niet wat het zou kunnen zijn.. succes iig!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:44

ziet er idd heel raar uit :oo

ga niks zeggen, w8 dierenarts af,kan van alles zijn ;)

britt10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:46

bedankt trouwens allemaal voor jullie snelle reactie als ik weet wat het nou precies is laat ik het weten +:)+

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:50

Bizzybijtje schreef:
Sanny_lief schreef:

Dat is iets anders ;) Dat is puur rijtechnisch :)

Nee toch, dat ging ook over slapte in de achterhand bij jonge paarden. Of heb ik echt met mijn neus zitten lezen?? Okay het sluit niet helemaal aan bij het filmpje maar misschien wel interessant!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:58

deze tinker slingert echt met zijn benen, het wijdgaan uit dat betreffende stuk is een ander soort wijd.
het wijdgaan wat in Bit word beschreven ziet er van achter wel evenredig uit.

@ts: paarden met losse knieeën willen in draf ook nog weleens slingeren met een achterben, zoals jouw paardje doet.
echter ben ik natuurlijk ook geen DA en ben benieuwd wat jouw DA er over zegt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:01

http://www.iersetinkers.com/bokt5/ciara.wmv

Hier een filmpje van mijn merrie Ciara. Zij had een hele zware bevalling gehad, waardoor zij heel zwak was geworden van achteren. Ik vind hoe jouw ruin loopt heel erg lijken op hoe zij loopt. Zou me niets verbazen als het bij die van jou ook zoets is. Doe je al veel met hem? Longeren o.a. is heel zwaar voor jonge dieren, het beste zijn rechte lijnen. Ben beniewd wat de dierenarts zegt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:16

wat een leukerd om te zien, én vrolijk óók!! Maar wat een zwabberbenen :(:) ik ben ook benieuwd naar wat het is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:25

hoi zou hij misschien kruisverlamming gehad kunnen hebben of maandag morgenziekte? Lijkt mij wel iets medisch maybe neurologisch

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 00:36

timilon schreef:
deze tinker slingert echt met zijn benen, het wijdgaan uit dat betreffende stuk is een ander soort wijd.
het wijdgaan wat in Bit word beschreven ziet er van achter wel evenredig uit.

@ts: paarden met losse knieeën willen in draf ook nog weleens slingeren met een achterben, zoals jouw paardje doet.
echter ben ik natuurlijk ook geen DA en ben benieuwd wat jouw DA er over zegt.

Hier dacht ik ook aan ;) , en dan lijkt het wel of de knieen in de galop vast schieten.
Maar je kunt het zo van het filmpje niet echt goed beoordelen, ben ook zeer benieuwd, het ziet er in ieder gaval erg vreemd uit.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 01:02

Ik hou het op in ieder geval de linker achterknie die op slot schiet, of eruit schiet. Leuk dier hoor!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:42

KootMiraDrum schreef:
Ik hou het op in ieder geval de linker achterknie die op slot schiet, of eruit schiet. Leuk dier hoor!

Aan zoiets dacht ik ook. Het komt in ieder geval vanuit zijn knieën of vanuit zijn heup/bekken. Daar past hij zich met zijn benen op aan door 'raar' te gaan lopen. Als bij jou in je heup iets steeds verkeerd schiet ga jij denk ik ook met een stijf been lopen om die heup zo min mogelijk te voelen. Hij doet het in de draf ook, alleen zie je het daar iets minder goed als in de galop.

Ben benieuwd wat de DA zegt.

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:44

misschien een osteopaat ernaar laten kijken, misschien iets in zijn rug wat knelt?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:51

ik denk ook dat hij wat lam achter is. wat zijn je bedoelingen met hem?? wou je hem zadelmak maken?? of voor de kar? of lekker weide maatje ;)