hoefverzorging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

hoefverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 16:36

mijn pony heeft altijd op 'blote voetjes' staan, terwijl ik daar toch zeker elke dag minimaal anderhalf uur mee buiten (en dus ook een groot deel over de straat) reed.
Nu ben ik van plan dit ook bij mn paard te proberen, dus nu zijn (alleen) achter de ijzers eraf.
Natuurlijk rij ik nu niet gelijk eeuwen over de straat, alleen kleine stukjes van zo'n 25 รก 30 meter per dag. Voor de rest rij ik, OF in de bak OF door de berm...
Nu is mijn vraag, hoe kan ik de hoeven zoveel mogelijk 'helpen'. Het is natuurlijk niet nix voor een dier dat altijd op ijzers staat om over te schakelen naar 'blote voeten'.
Het is dus de bedoeling dat ik de hoeven in een zo goed mogelijke conditiie hou.
iemand tips?
alvast bedankt Haha!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:55

hou ze in goeie conditie door te vetten en op tijd te bekappen, waarschijnl+ijk gaan ze in het begin brokkelen, maar dat hou op hoor.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:15

Vetten juist niet!! Er moet vocht in de hoef kunnen, en vet houd t vocht tegen! Elke dag een waterbadje van half uur is heel goed maar ja dat is lastig, ik heb laatst hoefvocht gekocht van de paardendrogist en dat smeer ik elke dag erop. Ik wil ook biotine gaan geven, als je even zoekt dan vind je daar wel wat topics over!

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 17:16

Haha! dat hoefvocht heb ik daarnet bij de drogist besteld!

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:18

vocht van buiten houd het tegen, dat klopt maar als jij de hoefen vet houd ze wel speopel, dus als ze droog zijn kan je beter eerst afspuiten en dat vetten zodat ze spoepel en vochtig zijn... Maar dat was het probleem niet