Mijn vader kwam tenslotte met het idee om een beetje haver bij te voeren. Opzich geen slecht idee, maar ik denk zelf dat er narigheid van gaat komen. Marene is namelijk niet langzaam, maar let gewoon niet goed genoeg op mij en veels te veel op de buitenwereld. Volgensmij gaat haver dus in het tegendeel werken. En aangezien ze behoorlijk tekeer kan gaan (wegspringen, bokken, steigeren, gemeen wegrennen) weet ik niet of haver wel zo slim is. Aan de andere kant kan het natuurlijk wel helpen. Dus dat ze beter gaat opletten op het werk. Maar dat weet ik dus echt niet zeker.
Veel overgangen en schijnovergangen rijden we sowieso altijd, en ik zet haar altijd stevig aan het werk met veel afwisseling. Maar toch is alles in de buitenwereld veel leuker en spannender.. Mijn geduld begint op te raken en ik weet niet meer hoe ik dit aan moet pakken. Volgende week heb ik weer les en dan gaan we toch een weg kiezen, dus hebben jullie tips?
Groetjes, Amber.
Ik wil namelijk tips om mijn paard wat meer te laten opletten. 
Ze heeft twee rustdagen in de week en de rest rijd ik. Soms als ik weinig tijd heb of ik heb geen zin om te rijden longeer ik haar. Vaak spelen we ook. Daarbij spring ik 1x in de week en over ongeveer 2/3 weken gaan we naar buiten toe.