Ben in het bezit van een te erg grote new forest ruin van 5 jaar. Mijn moeder wou heb gister op de wei zetten,hij liep al heel sloom en bleef stoktijf als een stambeeld in de wei staan. en we hebben de da gebeld,maandagziekte spierbevangenheid,hij wordt niet veel gebruikt. Omdat ik zelf ben geopereerd aan mijn voet,en hij ook al wat kreupel was geweest. hij heeft voorheen 4 maand kreupel geweest,door ongeluk met de kar,en later had hij hoefbalontseking. Mijn moeder heeft net de draad heel langzaam met hem opgepakt. langzaam opbouwen. zeg er wel bij dat hij wel gevoelig is en dat hij altijd wat heeft! Hij ging dus in de wei... zonder te eten gewoon direct niet veroeren,geen hap gras gehad! wij zagen hem al staan ,toch maar da bellen. bleek maandag ziekte te zijn, spierbevangenheid En dus niet veel later kwamen erook nog koliek verschijnselendus weer da bellen,en had hij ook ineens een verstopte slokdarm. Heeft de dierenarts behandeld met een slang door zijn neus zo naar de slokdarm,spoelen,zuigen. Hij is ook erg graperig met eten. daar letten wij wel op met zijn voeding. en staat niet veel in de wei hoogstens een paar uurtjes per dag en soms maar 1uur tot 2 uur. en niet veel later liep hij in de bak te kreunen van de pijn,had hij koliek,maar niet onrustig of omrollen en gewoon lopen en liggen. zijn darmen zijn ook stil,er klopt echt niet,maar als een paard koliek heft is hij onrustig,en wil niet eten ,hij wil wel eten,als ik lang de ton loop gaan zijn oren naar voren,en heeft hij wel aandacht voor me ,maar hij mag nu 12 uur lang geen eten. Hij is verder wel rustig. kern gezond en zo ineens ernstig ziek! wij weten het gewoon niet meer! de dieren arts ziet het verband ook niet dat hij dat allemaal erover heen kreeg. heel apart. wij wachten af ,hij heeft een zware pijnstiller. wij kunnen helaas niets meer voor hem doen,het is nu afwachten of hij opkrabbeld,of dat hij gaat overlijden.. wij zijn nu een paar uur verder,kan het hij ineens doodziek zijn? Dus ben zo bang als ik morgen vroeg bij zijn stal komt dat hij dood op de grond ligt. zoals ik al zei hadden deze symtomen over een paar uur geen verband met mekaar,dat is het gekke. We hebben hem vanaf dat hij ongeveer een jaar was. nooit wat vernomen. alleen heeft niet veel geluk gehad tot nu toe.... straks heeft hij kanker of wat dan ook,kom je nooit achter. Ben zo bang ! Hij staat nu gewoon in de satl met zijn tanden op de stal te hangen gaat niet liggen,en hij had ookal bruin rode urine,dat heeft te maken met dat hij spierbevangen is en dat heeft te maken et de maandagziekte. we kunnen alleen maar toe kijken meer medicijnen mag hij niet hebben,dan jaagt de da hem de dood in.. Dit is gebeurd van de 1 op andere dag. als dit langer blijft en gaat niet over nemen wij het besluit dat wij hem helaas moeten laten gaan. Wie oo wie heeft dit ook wel eens zo raar meegemaakt?
Misschien zit er een verstopping in de darm,Hoe is de kleur van het tandvlees,Wil het paard nog lopen,zonder dwang,transpireert het.Een donkerblauw paars tandvlees duidt op vergiftiging,dit kan door een maagruptuur,heeft onze merrie gehad,symptomen lijken hetzelfde,wil je niet laten schrikken hoor en hoop dat het dit niet is,maar wel waarschuwen,ons paard hebben we nl nog op de traile gezet naar de kliniek,ze kwam er zwetend uit,paard had een maagruptuur,hulp mocht niet meer baten
xandergirl
Geplaatst: 02-05-10 16:46
Is het geen atypische myopathie, die ziekte heeft volgens mij ook dit soort verschijnselen maar komt meestal alleen voor bij paarden die dag en nacht buiten staan. In ieder geval heel veel sterkte toegewenst!!!
Hallo hij is zaterdag nacht ingeslapen, hij was zelf al aan het overlijden pfffff.... Kan het niet bevatten . Vreselijke nacht gehad met hem. Wij hebben alles gedaan. Dierenarts kan het verband niet vinden hoe dit heeft kunnen gebeuren, hij is uit zijn lijden verlost.
Marrjjollein
Geplaatst: 03-05-10 09:42
Heel veel sterkte
Aukelizzy
Geplaatst: 03-05-10 09:46
Wat erg voor je...Heel veel sterkte. Het beeld leek inderdaad heel veel op atypische myopathie.
Heeft ie geen beroerte gehad?dan hebben ze ook donkere urine
Sterkte ermee
missloontjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-10 10:40
psychiater schreef:
Heeft ie geen beroerte gehad?dan hebben ze ook donkere urine
Sterkte ermee
nee hij had een vergiftiging ,hij was ook nog een jong paardje. hij had waarschijnlijk atypische myopathie. Hij kreeg de een symtoom naar de andere,begon met de spieren,even later koliekerig,benauwd,koorts,bloedplassen, neiging tot proberen overgeven MAAR DAT KUNNEN ZE HELEMAAL NIET. wel zon beweging. op laatst haast gene lucht meer,blauwe binnenlip. Alles duidt daar op. Tis alleen niet vast gesteld. Zo hebben ze ineens wat je kan het nooit weten,kan vanalles zijn maar opdat het in een raptempo is gebeurd en daarom duidt het erg veel op Atypische myopathie.
Wat vreselijk voor je! Beeld lijkt idd enorm op AM. Het paard van een vriendin is daar gisteren ook aan overleden. Verschrikkelijk! Heel veel sterkte gewenst!
opisop_shop
Geplaatst: 06-05-10 11:42
Och jeetje wat erg voor je Ik wens je veel sterkte met dit verlies!
denice
Geplaatst: 06-05-10 11:49
Jeetje, dat is schrikken. Kunnen ze dat zomaar krijgen?
missloontjuh
Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-10 14:43
denice schreef:
Jeetje, dat is schrikken. Kunnen ze dat zomaar krijgen?
ja het is uitkijken geblazen in het voor en najaar, het kan zijn dat er een schimmel ergens in het land zit waardoor ze dit kunnen krijgen. je hoordt het steeds vaker.