We hebben vorige maand mijn zusjes paard in moeten laten slapen,omdat ze hoogste graad mok had die uitliep in olifantsbenen en dat na al die inspanning en maanden bij dierenarts! Niks hielp dat arme dier en er gingen ook larven van de vliegen inzitten die er gewoon zonder enige mogelijke manier niet te vermijden waren. Na 6 maanden smeersels, sprays, medicatie en behandelmethoden en een heleboel centjes verder. Ik heb nu zoveel schulden af te betalen, dat ik het gewoon even niet zo zie zitten. Gelukkig krijg ik volgende maand dubbelloon (ze waren vergeten uit te betalen) en kan ik als het goed is alles weer op een rijtje zetten.
Alleen de nachtmerrie begint weer opnieuw!!!!
Brechje is dit keer aan de beurt! Het begon dus met mok aan vier benen en ik ben heel voorzichtig met de benen van de paarden en ben dus meteen begonnen om mokzalf te smeren en gericht te wassen (ze worden hier standaard altijd gewassen 1 keer in de week met betadine).
2 benen zien er nu schoon en droog uit, ik smeer daar nog wel door....
2 benen gaven al in het begin problemen en het blijft zo erg! 1 van die benen was maar 1 mokplekje die ook voorspoedig geneeste van de mok, zag goed droog en schoon.....maar er zijn dus nu daar vliegen in gaan zitten en de maden zijn vandaag een bezoekje komen brengen, het zijn er niet veel....maar meteen maar Neocidol erop gesprayed!
Haar linksvoor is helemaal kapot van de mok en is nu ook aan het zweren, mokzalf helpt deels, maar niet optimaal (het pakt gewoon niet goed) Ik weet nu dus niet meer wat ik moet doen en de DA ook niet, omdat we er Marion ook niet uit kwamen!
Mijn vraag is: Welke middeltjes hebben jullie gebruikt (bij hardnekkige) mok en wat was het resultaat?
En wie weet er hoe vaak je neocidol kan gebruiken? De dierenarts adviseert 1 keer per week...maar heb ook wel verhalen gehoord van dagelijks gebruik en moet optimaal resultaat! Wie heeft er tips?
Ik weet dus echt niet meer wat te doen en nog een paard verliezen kan ik niet meer aan