Nu ben ik wat betreft paarden altijd wel wat een zeikerd hoor..ik hou er niet van als er maar ook dat anders is aan mijn paardje...Bij mij thuis hebben we genoeg ruimte waardoor mijn paarden minimaal 12uren per dag buiten lopen (swinters naar weersomstandigheden zomers wel 24uren per dag)...nu had ik mijn merrie 10-12uurtjes per dag buiten lopen vanaf 1maart al. Begin juni bracht ik haar naar een trainingsstal waar ik al van wist dat ze veel op stal zou staan. Nu was ik vandaag een beetje geschrokken (ik kom er om de dag) want haar kogels achter waren iets gevuld
Ik voelen, ze waren niet warm oid. Ik was daar omdat de smid haar weer op ijzers zou zetten en hij zei heel nuchter tegen mij : zonde hè dat ze hier zo binnen staat ze krijgt een beetje stalbenen. Ik hem al vragen of dat verder kwaad kon, want bij mij staat ze ook wel eens een dag op stal en in de afgelopen 2 1/2jaar heeft ze dat nog nooit gehad...Nu vond mijn smid dat ik een "beetje heftig" reageerde, het viel wel mee en ik moet anderen mn paard ook gewoon toevertrouwen. Ze komt daar echt niks te kort (behalve dan als ze thuiskomt ze weer lekker buiten kan lopen) en de training doet ze goed. Ze loopt ook niet onregelmatig maar ik ben hier echt niet
mee! Ten eerste vind ik het geen porum (mm schrijf ik dat zo wel goed?) dat ze straks op de keuring komt met ietwat dikke kogels achter en ten tweede ben ik bang dat ze er wat aan overhoud,,,,vooral dat laatste, kan dat? Heeft iemand hier ervaring en/of tips mee/over?