Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marion71 schreef:Waarom laat jij EEN hoefsmid je pony bekappen als je normaal gesproken natuurlijk bekapt? Dan ben je mi al niet slim bezig.
Wat was de reden voor het bloeden? Rotstraal? Bij een normale hoefsmid wordt de straal idd altijd bijgesneden, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dit bij gezonde stralen bloedingen geeft. Wel bij stralen waar wat aan mankeert. Lijkt me het beste dat je je natuurlijk hoefsmid om advies vraagt. Bel hem of haar morgen direct ffies.
)Marion71 schreef:Waarom laat jij EEN hoefsmid je pony bekappen als je normaal gesproken natuurlijk bekapt? Dan ben je mi al niet slim bezig.
Wat was de reden voor het bloeden? Rotstraal? Bij een normale hoefsmid wordt de straal idd altijd bijgesneden, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dit bij gezonde stralen bloedingen geeft. Wel bij stralen waar wat aan mankeert. Lijkt me het beste dat je je natuurlijk hoefsmid om advies vraagt. Bel hem of haar morgen direct ffies.

spatter schreef:ik vind het maar een vaag verhaal
ten eerste laat je je paard toch niet 3 dagen staan met een bloedende straal
verder kun je mij niet wijs maken dat je niks door had, volgens mij stond je zelf gewoon niet op te letten of was je niet in de buurt
dat de smid bij één hoef de straal bijwerkt zonder dat je dat wil snap ik nog, maar niet bij 4 hoeven
er moet behoorlijk wat afgekomen zijn en dat valt toch op de grond
verder kan een smid nooit een hoef snijden met een vijl dus zogauw je zag dat hij een bekapmes in de hand had , had bij jou de bellen al moeten gaan rinkelen
naar mijn idee nog een teken dat je zelf niet op heb staan letten
zeker als je zelf natuurlijk bekapt en er vervolgens een gangbare smid bijhaald moet je heel allert zijn op wat hij doet en er dus met je neus bovenop zitten
nouja, lering voor de volgende keer
meestal groeien stralen vrij snel weer aan dus met een week of 3/4 komen die wel weer aan de grond
dit keer misschien iets later omdat hij ze te kort gemaakt heeft
gewoon een paar weken rust geven en lekker op de wei dan groeit het zo weer aan
. ik zal even gedut moeten hebben zodat het weer aangroeid.