MRI laten maken. Eindelijk een oplossing!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stinkertje

MRI laten maken. Eindelijk een oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 12:42

Toen ik een tijd geleden mijn paard heb laten castereren bij Dierenkliniek Emmeloord had ik al gezien dat ze daar een MRI hebben.

Nu liep ik met mijn andere paard (kwpn, 9 jaar, m dressuur) al bijna een jaar te rotzooien met een kreupelheid. Pfff....werd er moedeloos van! Hoeveel dierenartsen er al naar gekeken hadden!
Ik heb maandag Emmeloord gebeld en uitgelegd wat dat ik al zo' ntijd met problemen liep en nu is er gisteren al een MRI gemaakt. Ging echt super! Ik was bang voor de narcose, maar hij hoeft helemaal niet onder narcose! Ze kreeg gewoon een roesje en that's it!
Ik heb gelijk bij het ophalen van mijn kanjer de uitslag al gekregen en gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen! Eindelijk weet ik wat er aan de hand is. +:)+
Het blijkt een soort botoedeem (hoe schrijf je dat?) te zijn en nu heeft ze een Tildren infuus gehad en speciale hoefijzers. En ze loopt echt al veeeeeel beter! :D
Over 6 weken moet ik terug voor controle en dan kijken ze of de behandeling genoeg was.

Ik ben echt blij! :o

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met de MRI of Tildren?

Popstra

Re: MRI laten maken. Eindelijk een oplossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:11

Ik heb goede ervaring met Tildren bij een kaakbreuk van mijn vorige merrie. Hier wou het bot niet sluiten omdat er een infectie bij had gezeten. Een week na het infuus met Tildren was er al verbetering te zien en het bot groeide naar elkaar toe. Is helemaal goed gekomen.
De Tildren blijft 6 maanden werken.

Stinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 22:08

Dank je wel voor je reactie Rapido!
Het geeft hoop!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 01:37

Duur grapje, he?

Ik heb bij mijn oudste merrie (11) ervaring met MRI en hetzelfde gevoel als jij. Al 2 jaar gedokterd en gesukkeld, allerlei diagnoses en niet hielp. Ten einde raad naar Emmeloord gegaan en eindelijk duidelijkheid. Mijn streven was voldoende pijnvrij om met pensioen te gaan en wrs was meer niet haalbaar. Ondanks het toen kleine kansje is mijn paard weer helemaal rad en rijden we zelfs weer wedstrijden (ook M). Ze heeft nog altijd wel speciaal beslag, maar nu na 2 jaar niet meer kreupel geweest. Bij de merrie van m'n zus ervaring met Tildren. Haar merrie heeft spat, botoplossingsvorm en dat is de meest vervelende vorm. Vorig jaar heeft ze 4 infuzen gehad en ze loopt weer aardig goed. Voor veel ervaringen met Tildren, kijk 'ns in het spattopic. Vwb de kliniek in Emmeloord ben ik heel tevreden. Ok, ze zijn duur, maar ze denken niet wat ze onderzoeken het en de begeleiding is supergoed.

Stinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:53

Hoi Marion71,
Dank je wel voor je reactie!
Het is inderdaad best kostbaar maar aan de andere kant ben ik met een jaar dokteren uiteindelijk VEEL meer kwijt!
Echootje hier, fotootje daar, keertje inspuiten en dan nog maar eens verdoven.....pffff dat kost pas echt veel als je het allemaal optelt. Vond jij niet?
Ik heb even op het spattopic gelezen, veel ervaringen idd en best positief! Bedankt voor de tip!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:41

Het gedokter en gepruts is uiteindelijk veel duurder, en veel erger: je paard wordt er niet beter van. Ik heb inmiddels geleerd om met bijzondere dingen naar Emmeloord te gaan. Ik vind het heel jammer dat de gewone paardenda's je niet doorsturen, ze zijn bang daardoor klanten en dus verdiensten kwijt te raken.

Fijn dat je wat aan het spattopic had, al zijn de ervaringen natuurlijk heel persoonlijk. Bij de 1 is Tildren het wondermiddel en bij een ander doet het weinig. Veel alternatieven zijn er niet, dus niet geschoten is altijd mis. Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houdt!

Stinkertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 13:20

Hoi Marion71,

Ja inderdaad ligt er ook nog wel wat bij de DA's. Als zij eerder doorsturen is het beter voor het paard. Overigens heeft Emmeloord de uitslagen met mijn eigen DA besproken en gaat in principe de revalidatie via mijn eigen arts. Alleen voor een controle nog eens terug naar Emmeloord.
Maar je hebt wel gelijk hoor, volgende keer modder ik niet meer zo lang aan!
Ik zal je op de hoogte houden! Vandaag maar weer wandelen met m'n merrie, het weer is heerlijk!

halinka14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 00:10

hey,
hoe gaat het ondertussen met je paardje? Mijn paard heeft precies het zelfde ook mri laten doen
en moet ook speciale ijzers.

groetjes

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 00:19

Dit topic is ruim 11 jaar oud...