Kreupel lopen door stijfheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__elise__

Kreupel lopen door stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 19:37

Hoi,

Nadat mijn vzpaard een tijdje heeft stil gestaan, liep hij altijd nog 2/3 dagen kreupel doordat ie zo stijf is. Maar nu heeft hij bijna 4 maanden stil gestaan door het slechte winterweer en daarvoor was de bak niet begaanbaar. Ik ben nu al ongeveer een maand bezig om hem weer op te pakken, maar hij loopt nou nog steeds zo stijf dat hij gewoon kreupel loopt daardoor, na 20/30 minuten rijden is die wel lekker los en loopt ie ook niet kreupel meer.
Het gaat om een paard van 24 wat wel artrose heeft, maar ik denk toch echt dat dit nu verergerd is.
Ik voel me met rijden best schuldig tegenover hem, want kreupel=pijn, maar aan de andere kant moet hij ook losgehouden worden.

Wat denken jullie; stoppen met rijden, of toch doorgaan om opa toch nog een beetje soepel te houden? Ik zat eraan te denken om misschien te gaan mennen, aangezien die belasting minder is..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:38

Rijden als hij pijn heeft lijkt me niet eerlijk. Ik denk dat langelijnenwerk dan inderdaad beter is...
Wat zegt het baasje?

__elise__

Re: Kreupel lopen door stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:18

Nee,, ik vind t ook niet erg eerlijk. Probleem is dat we lange lijnen niet in de bak mogen doen, alleen in de paddock. De paddock is niet heel groot, waardoor je alleen op een soort grote volte kan rijden, dat lijkt me ook niet echt heel goed.
De eigenaresse is heel eigenwijs, die zegt; toen ik hem kocht, had ie niks, dus nu ook niet... :? (ze kocht hem toen hij 7 was...)

Revanches

Re: Kreupel lopen door stijfheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:09

Dit is meer iets voor BEH.
Daarom van RT-P naar BEH.