MirandaFuego schreef:Volgens mij kan dat juist niet, als je weer zonder die schoenen gaat lopen krijg je je horrelpoot gewoon weer terug.
Wel als je het na 2 dagen doet ja. Daarom moet je het ook volhouden en is het ook belangrijk dat je een paard ook heel regelmatig laat bekappen.
Tuurlijk is de hoef zacht en past die zich eerder aan en als je maar ééns in de 3 maanden bekapt heeft het ook geen zin, als je iets wilt verbeteren moet je er elke 3/4 weken bij om die hoef weer een beetje bij te schaven.
En je kunt een hoef niet ineens in de gewenste stand zetten, dan krijg je idd overbelasting, het moet gelijdelijk gaan.
Ik snap wat je hoefsmid bedoeld maar ik denk dat als je doorvraagt hij ook moet toegeven je wel wat kunt corrigeren.
Jaah, maar platvoeten zijn hóefproblemen, géén verkeerde stand qua botten, ik denk dat dát ook het verschil is
Ik heb al veel goede dingen gezien wat dit betreft, oa een paard met behoorlijke platvoeten die na een jaar behandeling keurig op de voeten stond en niets meer te zien was van wat ooit ernstig lage verzenen waren.
Ga maar zoeken op internet, bel maar eens naar Emmeloord of Utrecht, of beter; ga erlangs en je zult zien dat het wel degelijk kan.