Hij heeft ruim een jaar geleden ( toen ie nog geen 3 jaar was) zeer ernstig in het draad gezeten. Het botvlies was toen van het bot af, maar hij is wonder boven wonder, en tot verbazing van de dierenarts weer kerngezond verklaard.

Ik heb hem een tijd rust gegeven en daarna zijn we aan het vrijheidsdressuren gegaan. Het heeft meer dan een half jaar geduurd voordat het draadbeen weer helemaal hersteld was (eind januari gebeurt, september over) maar die lente was ie nog niet sterk genoeg om hem te gaan beleren. Ik heb besloten hem eerst verder aan de hand te trainen en nog te laten doorgroeien en wou deze zomer/lente wel gaan beginnen.
Omdat ik veel met hem liep en wij in een dorp wonen en ik dus zodra ik wegloop op straat loop staat hij wel op ijzers. Zijn hoeven slijten anders te hard. Dinsdag wou de hoefsmid de ijzer eraf halen en ontdekte dat de knie op slot zat. Later nog een paar keer. Hij dacht aan overbelasting, en vond dat het in dit geval niet iets was wat bij het paard hoorde, dus hij moest op "rust" (geen geforceerde beweging, wel stapwerk,rechtuit en in de wei). (Hij staat sowieso al buiten, alleen 's winters op stal.)
Ik heb toch maar ff de dierenarts gebeld en die is vrijdag gekomen. Die liet me zien dat als je erachter staat hij links (draadbeen) veel minder bespierd is.

De laatste maand laten we maar zeggen stond het allemaal juist op een laag pitje ( langzaam alles iets afgebouwt en wel onderhouden, bovendien nu 24 uur weidegang, waar hij gretig gebruik van maakt!) Daarom vind ik overbelasting wat raar...
Dat doorsnijden klinkt niet echt lekker en de meningen lijken er nogal over te verschillen. Wat houd het precies in (d8 een pees doorsnijden die het belemmert om de knie terug te laten komen in het gewricht, die dus zijn werkt niet goed doet en die door de omliggende pezen goed kan worden opgevangen) en is het verstandig?
(zoiets kun je niet ff terugdraaien!)

Alle meningen, advisen, ERVARIGEN, ETC! GRAAG!!!!!