Ringworm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 09:53

Wat ik mij al een poosje afvraag:
Ringworm, hoe ziet het eruit (bij mensen weet ik het, via google vind ik weinig over paarden! ) en hoe behandel je ertegen ?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 10:53

Afbeelding

Je kunt het behandelen met imaverol. Ik had meerderre paarden die het kregen, na 8 weken ben ik i.o.m. de DA gestopt met behandelen omdat dan die het kreeg en dan weer die. Het lost zichzelf op in max 12 weken, mits de weerstand van je paard goed is.

aslo

Re: Ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:39

Ringworm begint met een bult(je). Na een paar dagen valt het haar op die bult uit en komt er een ronde (vandaar de naam ring worm) plek tevoorschijn. Het is zeer besmettelijk (ook voor mensen) en als je er niets tegen doet, zit het paard (en eventueel andere dieren/mensen) in no time onder die kale plekken. Kwestie van je paard 4x wassen met imaverol (telkens 3 dagen ertussen), op laten drogen (liefst in de zon of onder een solarium) , alles ontsmetten met een imaverol- of dettol oplossing. Met alles bedoel ik ik ook echt alles: borstels, halster, sjabrak, hoofdstel, deken, stal, poetsplaats etc. Gewoon telkens inspuiten met die oplossing. Als je bij je paard geweest bent, eerst ter plekke je handen ontsmetten en schoeisel. Dan kleren in de was en jezelf even douchen.