ik heb haar behandeld, voor zover dat lukt met die dikke wintervacht, met poeder en met sebacil.
maar het lukt niet goed genoeg, en ze heeft nog steeds luizen.
nu komt de DA woensdag om haar een injectie te geven tegen luis.
ik moet haar dan in het voorjaar als ze in de zomervacht zit een paar keer heeel erg goed wassen,
voor zover ik weet heeft deze pony 'altijd' al elke winter kale plekken van de luis.
vorig jaar was onze eerste winter, toen kreeg ze luis, heb ik haar 3 keer gewassen en het was (zo leek het), over.
maar het is nu dus gewoon weer terug gekomen.
woensdag dus de injectie, maar betekend dat nou dat ze alleen van de jeuk (allergische reactie) af is, of gaan de luizen er ook daadwerkelijk van dood?
daarna wil ik haar onder een gevoerde regendeken zetten, maar kan dat wel als ze buiten de kale plekken om in wintervacht zit?
please help, het is één en al frustratie op het moment,
ik werk in de dierverzorging, met al mijn dieren thuis gaat het prima, maar onze pony staat in die rottige sneeuw drek op de wei, allemaal kale plekken, ik schaam me dood,
ik wou dat ik een andere plek voor haar kon vinden waar ik haar meer naar eigen inzicht kon verzorgen, maar ook dat schiet niet op, ik krijg overal "nee" of "vol" of "nee niet met de luis" te horen

ik wil, ik móet iets doen, en wel nú (en eigenlijk gister) maar het schiet niet op, ik kan geen andere plek voor haar vinden en wordt hier héél ongelukkig van