Kramp in zijn oor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jozaa

Kramp in zijn oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:45

Mijn pony heeft eens in de zoveel tijd tijdens het rijden ineens een soort van kramp in zijn oor, het lijkt tenminste alsof zijn ene oor ineens verkrampt. Hij gaat dan meestal heel erg schudden met zijn hoofd. Ik heb het idee dat het best pijn doet maar kan er op dat moment niks aan doen. Meestal verdwijnt het weer na vijf minuutjes. Het is altijd hetzelfde oor. Dit oor levert vaak ook problemen op met scheren en dergelijken. Nou vroeg ik me af of iemand dit wel eens eerder heeft gehoord of meegemaakt? Of hebben jullie misschien suggesties voor de oorzaak hiervan? Ben vooral gewoon benieuwd wat dit kan zijn..

Snowy2004

Re: Kramp in zijn oor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:49

Misschien oorontsteking of een vuil oor.
Gebeurd het als je draaft en galopeerd? Of ook met stappen?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:51

eh ja dat is een goeie, volgens mij juist in draf en galop. Het gebeurd al wel langer dan een jaar eens in de zoveel tijd.. Dus een ontsteking zou dan inmiddels wel gebleken zijn denk ik?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:52

Weet je zeker dat zijn oor verkrampt?
Kan het niet zijn dat je paard aan het wisselen is en daarom schudt met zijn hoofd?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 17:56

Nee ik zie zijn oor gewoon naar achter verkrampen.. hij kan hem dan ook niet meer naar voren doen.

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:08

Ik heb dit namelijk ook een tijdje gehad in de draf en de galop en het werd geleidelijk aan steeds erger. Heb hem toen helemaal na laten kijken door da, daar kwam niets uit. Ik moest toen met wind, regen, donker, licht allemaal dat soort situatie's kijken hoe hij reageerde, maar het was allemaal hetzelfde. Het enige wat mij toen wel opviel was dat het bij hem steeds gebeurde als het oor aan de binnenkant zat. Bij hem was het alleen maar linksom. Later werd het extremer en deed hij het elke keer en was uiteindelijk niet meer te rijden. Da stond toen voor een raadsel.
Ik heb toen mijn homeophaat laten komen en toen zat er een infectie op zijn evenwichtsorgaan. Na de medicatie was het weg en heb het nooit meer gehad.

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:10

Oei, wat heftig. Over hoe lang was dit verspreid? En deed hij alleen schudden of ook dat oor. Ik moet wel eventjes stappen voor t weer over is steeds.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:11

achter het oor, waar het hoofdstel ligt, lopen belangrijke spieren/zenuwen. Heb je al uitgesloten dat je hoofdstel niet klemt/trekt achter het oor. Zit je hoofdstel goed, zeker als er druk op komt in draf en galop? Rijdt je op stang, want dit werkt ook achter het oor in?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 18:12

Dat zou kunnen, ik zal het even nakijken morgen! Maar hij heeft dit hoofdstel wel al 4 jaar, en het is lang niet elke dag zo. Dat is zo vreemd..

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:25

Hij klapte dat oor ook helemaal naar achter en ging dan schudden. Ik durf niet te zeggen hoe lang ik er mee zoet ben geweest, maar dat duurde wel een poos. Toen de homeophaat erachter kwam was het eigenlijk zo opgelost.