Heeft er iemand ervaring met Liksteen "Horselyx Mobility"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KambiusH

Heeft er iemand ervaring met Liksteen "Horselyx Mobility"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:40

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze liksteen: Horselyx Mobility

Omschrijving paardendrogist:
De Mobility Horslyx is een heerlijke vitaminen en mineralenliksteen. De liksteen bevat zink, biotine en andere mineralen voor gezonde hoeven en een mooie vacht. Voor het behoud van gezonde gewrichten en soepele bewegingen bevat de Mobility Horslyx een hoge concentratie organisch zwavel, glucosamine, omegaolie 3 en 6 en magnesium. Door de toediening in de vorm van een liksteen worden de stoffen in een lage dosering over langere tijd ingenomen; precies zo als bij het paard van nature het geval is.

De Mobility Horslyx is een volledig natuurlijke liksteen op melassebasis, zonder bindmiddelen, vulstoffen of chemische verharders. De liksteen is zodanig samengesteld dat het paard geen negatieve gevolgen zal ondervinden als het een grotere hoeveelheid van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250g zou innemen. De Mobility Horslyx is gemakkelijk verteerbaar en dus ideaal voor oudere paarden en voor paarden die in minder goede conditie verkeren. De Horslyx kan verveling en stress tegengaan bij paarden die langere tijd op stal moeten doorbrengen.

De liksteen is verpakt in een emmer die u zo in de voerbak kunt zetten. Wilt u dat liever niet, dan is er een speciale Horslyx Houder verkrijgbaar die u aan de muur kunt bevestigen. Deze houder is zeer degelijk, gemaakt van metaal en gaat heel lang mee.

Ik hoor graag van jullie! :D

Groetjes,
Fleur.

Caira

Re: Heeft er iemand ervaring met Liksteen "Horselyx Mobility"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:45

Is het echt op melasse basis?

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 19:52

i think so :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:36

Deze ken ik niet. Wel de mini horselyx.
Afbeelding
Volgens mij is dat een beetje hetzelfde. Pony vind het heerlijk, en daarom krijgt die van mij niet te veel. Ik geef hem af en toe een paar minuten, maar haal hem daarna weer weg.

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:39

Ik heb deze ook gehad, mijn pony zou deze binnen een dag op hebben als ik deze er niet uit gehaald had na een tijdje.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:49

Is dat net zo als met de Likit? Die had mijn pony in 2 nachten op....ze had bijna het plastic mee op gegeten. Beetje link als de horselyx ook zo lekker is!! Die gaat dan snel op...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:54

het ruikt enorm naar drop! maar goed kan het niet zijn tis mierzoet en natuurlijk op melasse basis dat is dus suiker.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:55

ik heb het een aantal keer gehad me paard was er dol op!!!

ik gaf ghet gewoon na het rijden in de bak en als ik klaar was met opruimen pakte ik het terug :j erg lekker vinden ze het !

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 10:41

Bedankt voor de reacties, maar vraag me ook echt af of het werkt t.o.v de spieren en gewrichten? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:42

Heb ik wel eens gehad voor Rena een paar jaar geleden , is de enige "liksteen" die ze lekker vindt , normale likstenen daar wenst ze zich niet binnen een straal van 5 meter bij in de buurt te bevinden , ze vindt ze gewoon eng , domme doos :+

Deze Horselyx daar stond ze echt enthousiast aan te lebberen , die haalde ik inderdaad ook vaak weg omdat ze er een beetje verslaafd aan was.

Maar het is 1 groot plakkerig blok suiker dus dat is niet zo geweldig , daarom heb ik het bij 1 keer gelaten.

De "goede" effecten wegen wat dat betreft voor mij dan niet op tegen de slechte effecten van de overdosis aan suiker.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:45

als het echt op basis van melasse is zou ik het niet snel geven, zoete meuk.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:49

Ik had de variant voor de luchtwegen, rook onwijz goed en was idd binnen no time op en daar vond ik de stenen persoonlijk ook wat te duur voor!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:51

Een liksteen is als origine bedoelt om een zouttekort bij een paard aan te vullen. (In gras/ruwvoer zit te weinig zout nl.)
Een liksteen op basis van melasse (zoete troep, afvalproduct) maakt de liksteen zoet. Dus je paard likt niet 'af en toe' voor z'n zouttekort, maar de hele dag door want: het is lekker zoet. Vergelijk het een beetje met snoep.

Nu zitten er 'wat' stoffen in die inderdaad goed zijn, maar een gezond paard heeft dit helemaal niet nodig. Daarbij, waarom Omega (VIS)olie? Heb je ooit een paard vis zien eten omdat hij omega-vetten te kort had :+ ? Typisch weer een leuke marketingstunt, om het baasje dat goed wilt doen voor z'n paard weer wat aan te smeren.

Ik zou hoogstens een KNZ liksteen kopen. Die bestaat voor het grootste gedeelte gewoon uit zout, met kleine hoeveelheden magnesium, zink e.d. Het paard krijgt zo ook geen overschotten aangezien het stopt als z'n zoutbehoefte vervuld is! (Wat hij dus niet doet bij deze snoepsteen, aangezien hij er aan blijft likken).

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:51

[VSW] -> [VS]

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:54

:j ik heb ze heel veel gegeven,ze zijn er echt gek op hier...

en ze ruiken zo lekker,zou er zelf wel aan willen likken :D

alleen had ik de gewone en de eucalyptus versie...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:58

pmarena schreef:
Heb ik wel eens gehad voor Rena een paar jaar geleden , is de enige "liksteen" die ze lekker vindt , normale likstenen daar wenst ze zich niet binnen een straal van 5 meter bij in de buurt te bevinden , ze vindt ze gewoon eng , domme doos :+

Deze Horselyx daar stond ze echt enthousiast aan te lebberen , die haalde ik inderdaad ook vaak weg omdat ze er een beetje verslaafd aan was.

Maar het is 1 groot plakkerig blok suiker dus dat is niet zo geweldig , daarom heb ik het bij 1 keer gelaten.

De "goede" effecten wegen wat dat betreft voor mij dan niet op tegen de slechte effecten van de overdosis aan suiker.

Hier ben ik het ook mee eens.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:23

Ik heb een kleinere versie hiervan. Maar hij is bijna op.
Weet iemand waar je de kleinere kan bestellen??

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:27

ik heb hem ook gehad.inderdaad zo op.en ik had de hele stal vol hangen met die plakzooi.
maar de paarden vonden hem lekker.
vind hem erg duur om zo achter elkaar op te likken.haha

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:28

Ik gebruikte hem altijd bij de hoefsmid.
Om haar af te leiden. :+

Elfje_Braam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:56

Ik heb ook de groene gekocht, zo'n kleine... Puur als beloning mag ze er dan twee minuten aan likken en vaak heeft ze er veel eerder genoeg van... Doe al bijna een jaar met zo'n ding geloof ik... Vriendin kocht hem tegelijkertijd, had hem in de stal voor der shet gezet en en ging een half uur rijden... komt terug... ding geheel op! Shetlanders stond met een enorme kleefb** in de hoek haha

Het is dus wel op melasse basis en het is dan ook echt een groot keihard stroopblok.... Je kan het niet vergelijken met een liksteen, dit is meer een beloning, net zoiets als de lik-it maar dan even anders ;-)

Als je paard last heeft van stijve/stramme spieren kan je de mobility gebruiken maar verwacht geen wonderen! Gebruik dan een suplement oid want dit is echt alleen maar bedoeld als beloning..

Wel een lekkere beloning voor je paard ;-) en als hij tegen suikers kan, ah joh dan mag die dat toch wel af en toe.. Mensen zorgen vaak half zo goed nog niet voor zichzelf qua eten als dat ze bij hun paard doen... gelet op de suikers en zetmeel dan he... Tuurlijk is het niet goed maar een beloning moet kunnen! volproppen is een ander verhaal....