Hallo, Ik ben opzoek naar iets wat hoefbevangenheid voorkomt. Ik zag iets van Hopp homeopathie -hoeven, maar ik weet ook niet zo goed of dat werkt en of het alleen is voor als ze het op dat moment zelf zijn. Zou iemand me kunnen helpen?
capopjekop
Geplaatst: 31-12-09 17:23
Ik geloof niet zo in producten die het voorkomen. Maar je kunt zelf wel het een en ander doen. Zorg dat je pony niet te dik wordt, geef hem voldoende beweging. Let op wanneer er veel fructaan in het gras zit en zorg voor regelmaat (stress enz kan ook hoefbevangenheid veroorzaken). Er is een centraal topic over hoefbevangenheid, mss kun je je vraag daar stellen.
Marstall heeft trouwens wel fortissimo, voor een gezondere hoef. Volgens de fabrikant verminderd dit de kans op hoefbevangenheid.
Er is een centraal topic voor hoefbevangenheid, daar staat ontzettend veel. Kijk daar maar eens, ben je wel een paar weken aan het lezen trouwens, maar op pag. 1 staat al heel veel info.
Is het geen beter idee om je stal - en weidebeleid aan te passen?
Waar komt je vraag vandaan als ik vragen mag?
sullebulle
Geplaatst: 31-12-09 18:11
Paardentango schreef:
Is het geen beter idee om je stal - en weidebeleid aan te passen?
Waar komt je vraag vandaan als ik vragen mag?
Precies mijn gedachten. Voorkomen doe je door aangepast voerbeleid, niet door één of ander middeltje. Hoewel dit misschien bijdraagt aan het voorkomen. Kijk eens bij de paardendrogist.nl, typ hoefbevangenheid in en je krijgt tig middeltjes...