*Kaal onder halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-01 19:47

Mijn pony heeft een zacht ondergelegd halster

Normaal heeft ze geen last van kaalheid onder het halster
Nu heeft ze het 2 dagen aangehad
Ze heeft geen haar meer onder haar halster over

Haar vel is ook op sommige plekjes open
( Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 00:28

Hoi,
iemand bij mij op stal heeft het halster omgezoomd met handdoek/badstof, volgens haar werkt dat. Dan moet je het wel regelmatig wassen om opgedroogd zweet en vuil/zand, want dat schuurt ook. Er zijn ook speciale softhalsters (heb je ook longeerlijnen van).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:01

Isolda heeft daar nu ook erg last van, terwijl ze ook zo'n halster heeft met spul onderlegd. Er is maar 1 echte oplossing mogelijk eigelijk. Halster afdoen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 12:23

Klopt, om de vliegennetjes om te kunnen hangen hebben onze paarden ook een week met halster op de wei gestaan en alledrie hadden ze schuurplekken. IJsco zelfs tot bloedens toe, dus heb meteen het halster af gedaan. Elke dag verstellen helpt in het begin ook een beetje omdat het dan niet steeds op dezelfde plek schuurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 13:32

Je kan er ook van die zachte neusbontjes om doen. Dat helpt bij mijn paard wel. Ik heb ook een halster met zacht onderlegd gehad maar dat schuurde ook.
De gewone goedkope kunsstof bontjes volstaan al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 14:54

of laat je halster lekker af.Dan krijgt ze zeker geen schuurplekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 16:05

Ik zou het liefst het halster af hebben maar bij ons op stal is het regel dat je paard een halster om moet hebben, willen ze hem op wei zetten.
Dus als je de mogelijkheid hebt om gewoon geen halster om te houden, moet je dat natuurlijk doen.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 18:28

Kan het zijn dat het onderlegde stuk gaat irriteren? Misschien neemt dat veel vocht en vuil op (neopreen bijv). Probeer anders eens een ander halter.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 21:54

Als eerste is het inderdaad het beste om je paard het halster gewoon zo veel mogelijk af te doen. Verder moet je wel zorgen dat die wondjes nu niet verder gaan irriteren. ( Dus even schoonmaken...) Misschien zit het halster wel te strak? Of past ie niet helemaal goed. In dat geval kan je een halster kopen die op meerdere plaatsen verstelbaar is. Veel succes ermee

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 17:52

Misschien je nu een koeieband/riem omdoen totdat de wondjes genezen zijn? Bij ons staan sommige paarden daar ook mee in hun stand, omdat ze bijvb dus wondjes hebben, of omdat de paarden bij een 'normaal' halster gaan hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 21:59

Waar je ook goed op moet letten is dat je het hoofd schoonmaakt na het rijden (zweet eraf) dat gaat ook snel irriteren onder een halster. Verder sluit ik me aan bij de rest: halster zo min mogelijk op, afdoen op stal, afdoen in de wei (tenzij hij zich echt niet laat pakken) en met zacht spul omkleden. Succes!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 19:48

oke bedankt allemaal