hormonen supplement voor gillende merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

hormonen supplement voor gillende merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 13:39

Hallo,

Ik heb wel eens gehoord dat merrie's last kunnen hebben van hun hormonen. Nu denk ik dat onze merrie daar last van heeft omdat ze om het minst of gerinkste loopt te gillen. Je kunt haar niet aan de achterbenen of buik raken want dan begint je met haar achterbenen te slaan.

Ik hoorde dat er wel eens een middeltje voor word gebruikt? Wie heeft hier ervaring mee en wat gebruik je?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:44

hey,

mijn merrie stampte me zondag ook bijna de stal uit toen ik over haar achterbeen ging met de borstel. Toen even manlief paard laten vasthouden en met een longeertouw haar achterbeen opgehoffen, bleek onder haar wintervacht een snijwondje te zitten van hier of daar, daar reageerd ze dus extreem heftig op! Misschien even in die richting denken?

Of is ze ergens heel gevoelig? Is ze hengstig? Veranderingen gebeurd?

Lien_dv

Re: gillende merrie wanneer je haar aanraakt bij de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 15:50

Eerst je paard even helemaal nakijken, misschien is er inderdaad iets waar ze erg last van heeft.
Doet ze dit vaker?

Sim

Re: gillende merrie wanneer je haar aanraakt bij de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:11

RT P -> VS

Janneke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:05

Simmie schreef:
RT P -> VS

??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:45

Janneke1979 schreef:
Simmie schreef:
RT P -> VS

??

Verplaatst van Rijtechnisch-Praktijkproblemen naar Voeding en supplementen omdat je naar een middel en naar ervaringen met dat middel tbv hormonen vraagt.
Is geen rijtechnische vraag maar een vraag over een hormoon-supplement, vandaar.

Taniya

Re: hormonen supplement voor gillende merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:06

Er zijn verschillende producten voor te koop, waaronder Hormones dit is een massageolie die je op de buik smeert hierin zitten etherische olieen die door de huid worden opgenomen en je zal echt resultaat gaan zien, ook zijn er verschillende kruiden voor, maar je moet wel zeker weten dat het een hormoonprobleem is.

Nell_

Re: hormonen supplement voor gillende merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:36

Kijk anders eens op paardendrogist.nl. Daar hebben ze verschillende dingen!
Waaronder 'Moody mare'. Dat is speciaal voor hengstige merrie's.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 02:14

Als het met de hengstigheid te maken heeft zou het gedrag te relateren moeten zijn aan de cyclus. Dan zou ze elke 3 weken dit gedrag gedurende enkele dagen tot een weekje moeten tonen en de rest van de dagen niet. Dan heb je wat in de volksmond een 'zeikmerrie' heet.
Speelt dit gedrag constant, dan heb ís er sprake van een dominante merrie, en zal er doorheen moeten werken. Overigens is dit gedrag voor een 'zeikmerrie' ook niet toelaatbaar. Probeer het eerst eens op te lossen zonder medicijnen.