Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Daar zit dan natuurlijk een hele baal hooi in, logisch dat die buik dik is. Maar als je een hele dag geen hooi zou geven dan is die buik dus na 24 uur helemaal plat
amber18 schreef:Onze eigen pony´s (ijslanders) kunnen bijvoorbeeld niet meer dan zo´n 4-5 kilo hooi per dag eten (ze wegen bijna 400 kilo p/p), anders worden ze al te dik.
mysa schreef:Esther, ik voer ook 5kg hooi, en 1 blijft er ook dik bij. Ze staan nog wel een uurtje of drie op de wei, maar daar groeit niet zo gek veel.
meggiemeg schreef:Hooi is iets waar niet op bezuinigd mag worden vind ik.
Horseware schreef:Mijn paard krijgt naast enkele uren weidegang maar 1 kilo hooi. Hij is namelijk echt veel te dik en zelfs met dit rantsoen valt hij nog nauwelijks af. Hij krijgt iedere dag beweging en - naast zijn ruwvoer - alleen nog 1 kilo biks. Als je dan bedenkt dat het om een KWPNer gaat van zo'n 1.70m...
Ik ben dan ook van mening dat het echt per paard/pony verschillend is wat hij/zij moet krijgen. Onbeperkt ruwvoer is echt niet voor ieder paard het beste. Je kan gewoon het beste kijken naar hoe je paard/pony er uit ziet en aan de hand daarvan de hoeveelheid voer bepalen.
amber18 schreef:EstherHegt, ja ik voer altijd een compleet supplement en iets van een oliemengsel bij (hoe bevalt jou de Pavo Vital trouwens? Ik dacht er ook over om die eens te nemen).