Wie heeft ervaring met ZR Complex van Laarakker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caspara

Wie heeft ervaring met ZR Complex van Laarakker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 00:04

Weet niet of dit onderwerp hier goed staat...

Voor mijn paardje en voor mezelf wordt door de dierenartsen van Den Hoek (Laarakker) ZR Complex aangeraden. Dit zou verhelderend werken voor het zelfbeeld van paarden die erg 'zoekend' zijn en bijvoorbeeld in de puberteit zitten. Ik word aangeraden om het als eigenaar dan ook te nemen.

Ik wil het wel proberen maar ik kan er erg weinig informatie over vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 01:45

caspara schreef:
Weet niet of dit onderwerp hier goed staat...

Voor mijn paardje en voor mezelf wordt door de dierenartsen van Den Hoek (Laarakker) ZR Complex aangeraden. Dit zou verhelderend werken voor het zelfbeeld van paarden die erg 'zoekend' zijn en bijvoorbeeld in de puberteit zitten. Ik word aangeraden om het als eigenaar dan ook te nemen.

Ik wil het wel proberen maar ik kan er erg weinig informatie over vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee?

"Verhelderend voor het zelfbeeld van je paard"... omdattie "zoekend" is...kan het nog wolliger worden uitgedrukt?En jij moet het zelf ook nemen...?
Als je paard een concreet probleem/tekort heeft kun je een specifiek voedingssupplement geven, en bij verstandig voederbeleid is dit zelden noodzakelijk.
Uit je bericht maak ik op dat dit spul invloed moet gaan hebben op de psychische toestand van je paard (en jouw!), klinkt mij als absolute kwakzalverij in de oren (en vermoedelijk geldklopperij...), er zijn betere manieren daarin te investeren, bv. goede rij instructie, veel tijd aan je paard besteden, soortgerechte houding, dan komt het met zijn zelfbeeld vanzelf goed (en hij houdt ook zeker op met zoeken ;) .

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 02:04

Ik heb goede ervaringen met Laarakker.
Het is wel zo dat "een druppeltje" meestal een onderdeel is van een meer omvattende behandeling.
Je omschrijft het nogal 1-dimentionaal, meestal zijn er meer adviezen en therapie.
En ik zou dit beslist niet als kwakzalverij af willen doen. Zoals gezegd; ik heb goede ervaringen met Laarakker, maar dan met een volledige behandeling met alles wat hierbij hoort.

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 09:41

Ik heb het er inderdaad nogal 1-dimensionaal neergezet omdat ik effe geen zin had om het hele verhaal op te schrijven. En omdat ik geen zin heb in de zoveelste discussie over de zin en onzin van Laarakker ;) .
Mijn paard is al langere tijd in behandeling bij Laarakker en ik heb er hele goede ervaringen mee. Verder pak ik het natuurlijk 'van alle kanten aan', met goede instructie, goede voeding enzovoorts.
Ik ben nu echter heel specifiek op zoek naar iemand die ervaring heeft met ZR Complex omdat je er weinig informatie over vindt verder. Misschien waart er toch zo iemand rond op bokt...

siskeh

Re: Wie heeft ervaring met ZR Complex van Laarakker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:44

@TS: weet je de "ingredienten" van dit product?

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 12:24

siskeh schreef:
@TS: weet je de "ingredienten" van dit product?

Ja, gekopieerd uit een ander bokt-item waar dit terloops langskwam:
homeopatische potenties van Lycopodium, Dulcamara, Juglans reg., Viburnum lantana, Gnaphalium polycephalum

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:12

caspara schreef:
Ik heb het er inderdaad nogal 1-dimensionaal neergezet omdat ik effe geen zin had om het hele verhaal op te schrijven. En omdat ik geen zin heb in de zoveelste discussie over de zin en onzin van Laarakker ;) .
Mijn paard is al langere tijd in behandeling bij Laarakker en ik heb er hele goede ervaringen mee. Verder pak ik het natuurlijk 'van alle kanten aan', met goede instructie, goede voeding enzovoorts.
Ik ben nu echter heel specifiek op zoek naar iemand die ervaring heeft met ZR Complex omdat je er weinig informatie over vindt verder. Misschien waart er toch zo iemand rond op bokt...

Helemaal duidelijk.
Ik had er indertijd ook ZR complex bij, maar ik kan je helaas niet verder helpen.
Te lang geleden en mijn paard had ook andere druppels dus wat de ZR helemaal precies eraan bij heeft gedragen....
Moeilijk om daar nu nog precies over te kunnen zijn.
Kan Laarakker of voorschrijvende DA je niet meer uitleg geven?

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 13:54

@merensje

DA van Den Hoek/Laarakker heeft wel uitleg gegeven maar ik vind het altijd goed om ervaringen van andere patiënten mee te wegen. Zou je me willen vertellen wat er 'aan de hand was' met jouw paardje dat maakte dat je er ZR moest bijgeven? Eventueel per PB? 't Is dan wel lang geleden maar misschien kun je nog wel beschrijven welke 'klachten' je had? Ik vraag me namelijk af in hoeverre paarden aan 'zelfreflectie' doen en op welke wijze (vast niet zoals wij mensen dat doen maar hoe dan wel?) Misschien kan ik dat afleiden uit jouw verhaal...

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 18:52

Je krijgt een PB, is een lang verhaal, dus dat stuur ik je later als ik even tijd heb om het op te schrijven.

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 22:34

merensje schreef:
Je krijgt een PB, is een lang verhaal, dus dat stuur ik je later als ik even tijd heb om het op te schrijven.

Alvast bedankt. Dat is erg aardig van je!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:39

Ik verplaats dit topic van NA naar VS omdat het hier beter past.