Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die van mij is ook erg vervelend in de toeloop naar hengstig worden. Een poosje geleden had ze elke dag maar weer dr benen onder de derrie ed. Constant hengstig. We hadden een knikker in haar baarmoeder laten plaatsen (langer geleden al) dit simuleert de dracht en zou dan niet meer henstig moeten worden. (Helaas had de dierenarts niet gezegt dat het bij SOMMIGE merries niet aansloeg, jawel hoor, bij mevroi sloeg het natuurlijk niet aan
) Toen ze constant hengstig was weer naar DA geweest. Ze had een lichte ontsteking in haar baarmoeder, knikker hebben we er uit laten halen (zou eventuuel oorzaak kunnen zijn, dat het niet helemaal lekker zat) omdat het toch niet werkte. Na een aantal dagen zou de afscheiding over moeten zijn, dat was ook zo. Nu is ze weer normaal hengstig.
zo is mij verteld maar er is ook een site waarin je er veel over kunt lezen, wel in het engels en word zeer veel geburikt bij paard.
Amy77 schreef:Ik lees dat ze al meerdere veultjes heeft gehad..is ze daarna al een keer gespoeld? Er kan geen baarmoederontsteking woeden?
Sterkte ermee, moet erg lastig zijn voor de merrie zelf. Fijn dat je haar laat doormeten, ben benieuwd wat eruit komt.

blue_kim schreef:zo'n kinikker zou ik pas willen doen echt als aller laatste oplossing, ik hoor er zulke verschillende verhalen over, dus weet nu niet helemaal of er er positief of negatief over moet denken....