Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
denice schreef:In ponybrok zit vaak minder eiwit/vet. Ik zou daar dus mee stoppen. Geef gewoon genoeg hooi, zeer weinig biks. Veel lange stapritten maken. Gewoon opletten wat je voert, genoeg rijden, en heb je de mogelijkhei om hem lekker in een paddock te laten lopen?
Hij krijgt zoiezo af en toe een scheut lijnzaadolie er door heen, omdat ze op 't zand staan... Voor het geval dat hij per ongeluk wat zand binnen krijgt(we willen geen koliek hebben !)fienaaa schreef:Weer bedankt voor de uitleg !
Hij krijgt de dag voordat ik naar de manege ga brok, dus ik rijd eruit wat erin gaat, daar had ik al over nagedacht... Ik denk dat ik maar vanalles ga uitproberen...Hij krijgt zoiezo af en toe een scheut lijnzaadolie er door heen, omdat ze op 't zand staan... Voor het geval dat hij per ongeluk wat zand binnen krijgt(we willen geen koliek hebben !)
Het is enorm moeilijk om het juiste voerpatroon te vinden... Ik denk dat ik nog even moet zoeken en uitproberen...
Bienotje schreef:Jouw fjord moet zijn energie halen uit 1x per dag een plak hooi, eens in de twee dagen een halve kilo brok en verder lopen op een kaal landje?
Dat klinkt alsof hij veel te weinig binnenkrijgt om te verbranden en energie uit te halen. Misschien eens kijken of je paard niet meer ruwvoer kan krijgen dan..