Huid transplantatie bij paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Huid transplantatie bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-03 13:15

Hij stond al bij vraag maar raak, maar misschien krijg ik hier meer reacties:
Wie heeft hier ervaring mee?
Een van de paarden bij ons op stal zal dit binnekort ondergaan.
Het is voor mij iets heel onbekends hopelijk kan iemand me meer vertellen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:31

Waarvoor krijgt het paard bij jou op stal een huidtransplantatie? Lachen Ik wist niet dat ze dit bij paarden ook al doen. De baasjes hebben er toch steeds meer voor over zeg Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-03 14:43

Haar hele voorbeen ligt op en dat si gehecht (80 hechtingen)maar de huid sterft af.
Als ze niet transplanteren wordt het een heel lang verhaal en met transplantatie schijnt het beter te genezen. het is heel erg kostbaar inderdaad maar het bestaat wel.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:02

mijn paard had ook een hele erge wond (haar linker achterbeen was tot boven de kogel tot de hoef helemaal open) .De huid sterft inderdaad af maar dan komt er weer een nieuwe huid maar die bevat geen haarzakjes(dus geen haar)Haar transplantatie is een optie maar heel erg duur en het kan ook weer afsterven dan ben je weer bij het begin en je geld kwijt.

Dat de genezing sneller gaat weet ik niet maar ik heb er voor gekozen om het gewoon open te laten en het goed te ontsmetten een paar keer per dag en spuiten met antibiotica.

Het heeft wel een 4 maanden geduurd dat het helemaal dicht was maar er zit gewoon een nieuwe huid om het zere plek heen waar geen haarzakjes in zitten.het been werd na de jaren steeds smaller maar het zal altijd een schoonheidsfoutje blijven .

Ik heb het been vorig jaar op de foto gehad en gescant en het been is 100% goed verklaard.
Pas dus op met huidtranplantatie kan je de beurs leegtrekken zonder resultaat.

Veel sterkte met je paard of pony ik hoop dat hij/zij er snel weer boven op komt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 08:27

Het is mijn paard niet hoor gelukkig maar een paard dat bij mij op stal staat en die ik regelmatig verzorg dus ik voel me er wel heel erg bij betrokken.