Lekker voor ze.. even helemaal uit hun naat.. Dus ik ging even terug naar stal om mijn drinken te halen, dus ik kom terug en ik ga lekker in het gras zitten naar de paardjes kijken, dus na ongeveer 10 minuten besloot Bob iedereen even langs te buurten "Hoiiiiiii ik ben Bob !!!" Dus hij kwam bij de fjord Rijan aan, die lekker rustig stond te eten, maar die was niet gediend van een wat te enthousiaste Bob zo ineens op zijn kont, dus die gaf vol een klap met beide achterbenen tegen Bob aan..
Dus Bob keert zich opzij, en besloot het maar te laten gaan, dus ik zie hem een beetje mank lopen, maar niet veel bijzonders dacht ik... Dus een paar minuten later komen ze keihard voorbij rennen een paar keer heen en weer, dus op een begevenen moment komt bob richting het hek, ik schrok me werkelijk KAPOT ! Heel zijn linkervoorbeen was echt BLOED EN BLOEDROOD, dus ik in paniek, en Bob gewoon lekker vrolijk doordwarrelen met oortjes naar voren, terwijl het onderhand echt met liters eruit spoot, ik erachter aan, gelukkig kreeg ik hem vrij snel te pakken, ik direct ook helemaal onder het bloed van het spuiten, dus ik loop snel naar het hek, om het met een touw af te binden, maar hij wilde niet stil staan, omdat het natuurlijk pijn deed, dus het eerste wat in me op kwam, zo SNEL mogelijk naar stal, dus ik met Bob eruit, Bob nog steeds even vrolijk als hij is, met zijn oren naar voren draven, heel de parkeerplaats vol met bloed (ja het bleef spuiten ) mensen op stal direct in paniek, dus toen kwam een lesgeefster, die kneep het dicht met der blote handen, want het moet toch even "afgekneld" worden, en ondertussen haalde ik er iemand anders bij, en belde de dierenarts.. de dierenarts zou er zo zijn... zei ze...
Dus er werd al verband om heen gedaan (door onszelf) 2 verbandjes en het bleef bloeden, echt het spoot er uit.. dus wij met een beugelriem erboven het been afknellen zodat er geen bloed meer uit kon stromen, zo hebben we bijna 2 (!!!) uur moeten staan, we zijn daar echt ONTZETTEND kwaad over, want anders hadden we in de trailer gezet en naar de kliniek gebracht, want het bloedde als een rund... of beter nog een andere Vee arts bellen, wat we ook gedaan hebben want deze vee arts vertrouwen we al helemaal niet, maar dat is een lang verhaal..
Even in het kort..
2 gevallen, eerste geval was Champ, die had soort van koliek dus ze wilde hem een spuit geven, had ze hem een verkeerde gegeven waardoor hij in shock raakte, dat was echt eng om te zien, ik wil dat nopoit meer meemaken..
Tweede geval, was Seconda.. die was ziek, dus ze kwam van de week, ach het is maar een virusje.. niet dus, het paard staat nu in Utrecht en die moet geopereerd worden !!
Daarom bellen we ook met een andere dierenarts, ik ben nu net thuis, en ze komt om 9 uur weer om te kijken hoe het zit, en dan morgen weer.. het verhaal is nog langer maar ik heb niet veel tijd, ik ga straks foto's maken ervan.. akelig, maar toch leerzaam..
Bob staat ondertussen nog even vrolijk als hij is erbij (wat een stoere held nietwaar ) hij genoot werkelijk van de aandacht van wij "de dames" haha..
Maar ik ben ontzettend kwaad op de vee arts !
Update..
Het was een klein slagadertje, geen grote gelukkig dan was het stukken erger geweest..
Maar hij heeft nu nieuw verband gehad, maar nu is heel zijn been ingewikkeld, dus ik roep voor de grap "ohhhhhhh bob je loopt voor Kinderachtig woord !!!!!" dus bob keek gelijk zo van "huh echt waar dat meeen je niet !!" whehe...
Dus ze zegt ga maar een stukje lopen kijken of ie het kan, dus ik loop met hem, nou dat ging hem prima af, hij liep heel boos oren plat stamvoetend naar zijn stal, met de gedachte.. "potverdrie, loop ik mooi voor Kinderachtig woord, daar gaat mijn imago"
Haha.. nu heeft ie antibiotica gehad, en komt ze zondag weer terug, komt er weer ander verband op, en zo gaan we nog ff door !
Alles komt goed!
Het gaat al stukken beter zijn tempratuur was 37.2 dus dat is harstikke netjes !
Ik haalde hem er even uit om zijn tempratuur te meten, en foto's te maken van zijn been, hij genoot echt van de zon, best sneu hij moet 3 dagen op stal staan..
Maar binnenkort komen er foto's van zijn mooie ingepakte been
Zondag komt ze terug, en dan maak ik snel shotjes van zijn wond, want daar was ik te laat voor
Dit xijn stukjes die ik later geschreven heb voor het geval jullie het niet snappen