We heeft hij zich de dag ervoor op de wei vermoedelijk aangetikt net boven de kroonrand. Het lijkt op een schaafwondje en er zit een klein sneetje in. Ik denk dat hij zich bij het gek doen op de wei met zijn ijzer geslagen heeft ofzo. Het been is niet dik en niet warm.
Ik heb het wondje gisteren weer schoon gemaakt en het bloedde wel een klein beetje maar niet echt veel. IK heb het goed ontsmet en vanochtend kon ik al zien dat er al een korstje aan het vormen was.
In stap zie je helemaal niks maar in draf is hij zowel op harde als zachte bodem onregelmatig.
Zou dat door dit kleine wondje kunnen komen?
Ik wil eigenlijk heel even een paar daagjes aankijken hoe hij zich herstelt voor dat ik de veearts bel. Als hij zich zelf geslagen heeft dan kan het natuurlijk wel zijn dat het een beetje gekneust is en dat doet natuurlijk pijn. Ik kan verder ook geen andere aanleiding verzinnen waar hij nu in eens onregelmatig door is (kreupel wil ik het niet noemen want hij loopt redelijk rad, alleen bij het aandraven lijkt hij er last van te hebben).
Is het verstandig om het even aan te kijken en hem even een dag of 4 rust te geven en dan weer te kijken of hij beter is of zou ik in dit geval best meteen de veearts bellen. Ik heb gisteren al de hele hoef en sprong en pees afgetatst of er een verdikking ergens zat maar op het oog ziet alles er prima uit. Ook om en bij het wondje is er geen verdikking te vinden.
Ik denk zelf aan een kleine kneuzing door het aantikken... wat denken jullie. Veearts meteen bellen of effe rustig aankijken????
Please help.... . Een bezorgd moedertje.
Oh ja, uitgerekend dit paard staat niet ingepakt in de wei want hij sloopt alles er weer af, hij heeft al meerdere peesbeschermers en springschoenen om zeep geholpen