weet niet of ik dit bericht in het juiste forum plaats, maar ik heb een vraag over onze jaarling hengst. we hebben thuis 2 jaarling hengstjes lopen. van 1 van de 2 kan je de ballen al duidelijk zien hangen, maar van het andere hengstje kan je nog bijna tot geen ballen zien. is dit wel normaal, of is dat per paard verschillend? misschien een rare vraag maar het viel me ineens zo op dat de een heel duidelijk zichtbare ballen heeft en de anders zo goed als niks.
Peterina
Geplaatst: 10-08-09 16:37
Bij sommige jonge hengsten dalen de ballen pas met 3 jaar erin. Bij jaarlingen kan het best zijn dat de ballen nog niet zijn ingedaald ... maak je daar echter absoluut geen zorgen over het is normaal! Sommige 'knullen' zijn gewoon vroeg-rijp andere zijn gewoon wat later.
Misschien moet je even voelen of ze al ingedaald zijn... sommige hebben geen grote ballen en sommige wel..
Famke29
Geplaatst: 11-08-09 13:35
Probeer zelf even te voelen, het kan best zijn dat je ze de eerste paar keren niet voelt (sommigen trekken de ballen op), vooral als de jaarling nog niet gewend is dat er iemand aan z'n edele delen friemelt , maar de ene is nou eenmaal wat "sneller" dan de ander, zou er niet teveel zorgen om maken..