Ik vroeg me af wat ik mijn shetlanderhengstjes nou eigenlijk het beste kan voeren. Ze zijn nu allebei 3,5/4 jaar en ben dus begonnen met werken aan de lange lijnen.
Nu krijgen ze nog 's ochtends ponybrok (voor sobere rassen), 's middags staan ze +/- 3 uur te grazen en 's avonds krijgen ze ieder een plak hooi. Ze lijken het hier toch goed op te doen, maar nu moeten ze toch aan het werk vrees ik
Met [***] doe ik het nog rustig aan, 1 á 2 keer in de week een lichte training van veel figuren en overgangen van stap naar draf en draf naar stap. Hierbij let ik erop of hij goed recht loopt en of hij ook goed ontspant en nageeft. Dus ik denk dat hij in principe niet echt iets extra's nodig heeft?
Met [***] ben ik al iets langer bezig, en train ik ongeveer 3 tot 4 keer in de week (om en om, dus dag wel, dag niet, dag wel etc) een normale training met ook veel figuren, maar ik neem ook afentoe het wijken mee (wat hij overigens erg goed doet). Hij draaft wel langere stukken en ik vraag ook een draf met wat meer impuls, zodat hij niet al te 'braaf' gaat lopen omdat hij nogal de neiging heeft wat sloom te gaan worden als je even niets met hem doet.
Nou denk ik dat het wel goed is wat ze krijgen, of moeten ze nog wat bijgevoerd krijgen? Of is er iets aan het voer wat ik beter kan veranderen?
Alvast bedankt!
Vergeten erbij te zetten,