Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
friendly schreef:Ik kan je helaas niet helpen wat die wond betreft maar je kan best nog wel een halster omdoen hoor, weet alleen niet of dat kan zolang die wond niet genezen is (ligt eraan hoe erg hevig de wond is), maar dan kan je het beste een groter halster aanschaffen denk ik.
Verder zou ik het schoonhouden en niet te veel op doen, dan kan je vrij weinig fout doen.Caesar schreef:Een dergelijke wond kan volgens mij nooit in 1 dag een diepe wond krijgen. Daar gaan wel dagen overheen...
Caesar schreef:Een dergelijke wond kan volgens mij nooit in 1 dag een diepe wond krijgen. Daar gaan wel dagen overheen... en zeker als jij zegt "niet zo strak"... Volgende keer beter opletten.
Volgende keer ook niet met blauwe spray doen, mocht de wond gehecht moeten worden, kan dat nu niet meer.
Napie schreef:DA erbij halen! Je bent zeker wel heel lang wezen logeren want zo iets kost toch zeker dagen misschien wel weken de tijd om zo'n diepe wond te geven. Ik vind het wel een beetje stom van je dat je niet eerder aktie heb ondernomen. Arme pony.
Samantha_T schreef:De wond goed schoonhouden dat is belangrijk. Goed ontsmetten met bijvoorbeeld een beetje opgeloste detol of Betadine! Je zult versteld staan hoe snel het geneest. Voor de rest zou ik de natuur zijn gang laten gaan. En idd, ik sluit me aan bij de rest, zoiets komt er niet zo maar, maar goed gebeurd is gebeurd. Je zult het in ieder geval geen 2e keer doen toch
anouska4ever schreef:Mijn verzorgpaard heeft dat nu ook, ookal zat zijn halster helemaal niet zo strak... een grote wond precies onder het riempje, best diep, maar niet 1 cm. Wat wij doen is een beetje water op een handdoek doen, daar wrijven we dan betadinezeep overheen en dan smeren we dat voorzichtig op de wondjes. Halster hebben we af gedaan.
Evelli schreef:Calendula pas gebruiken als er een korst op zit en dan rond de wond smeren, niet erop!
Yinnar schreef:Evelli schreef:Calendula pas gebruiken als er een korst op zit en dan rond de wond smeren, niet erop!
Ik smeer de zalf altijd direct op de open wond. Binnen een mum van tijd zit er een korst op. Het kan gewoon op een open wond gebruikt worden. Wanneer er een zich een korst heeft gevormd moet je juist stoppen met het gebruik van de zalf om te voorkomen dat de al aardig geheelde wond (korst) weer week wordt