hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

graafstra

hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:21

ik wil het zakie van me paard schoonmaken omdat ie heel er vies is (dat zag ik toen hij 'm uit hing) maar hoe krijg ik 'm uit die koker. de koker zelf kan ik wel in komen (en maak 'm met een baby doekje schoon. maar als ik wil dat ie z'n zakie uit hangt doet hij dat niet, ik hoorde dat daar een speciale techniek voor is wil 'm er niet zo uitrekken omdat hij het dan helemaal niet meer zal toelaten aangezien hij nu 2 is . hoe doen jullie dat ?

jibbele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:25

eraan kriebelen? :D

nee hoor geintje, ik ben ook wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:50

Eruit "trekken" zal ie niet leuk vinden en veel paarden accepteren dat niet en van sommigen kan je zelfs een pak op je lazer krijgen }>
Die van mij gaat altijd uitschachten zodra hij behoorlijk langdurig en goed gepoetst wordt. Hij ontspant zich dan zodanig dat ie hem "laat hangen".
Dan peuter ik er wat velletjes af die makkelijk te pakken zijn maar ik blijf het een vies klusje vinden.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:53

Ik ga dit even volgen , want bij die van mij kom ik er dus echt niet bij.
Wil ik eraan zitten mept ie me het liefste , dus voor mij eigenlijk bijna onmogelijk.

Esperanza
Blogger

Re: hoe schoon maken van de koker en de penis van me paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:58

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:59

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:00

Ah, ik zie dat angelfire 'm van equusite gejat heeft :+

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:01

Is er iemand die dit kan vertalen in het Nederlands? Ik heb nog NOOIT 1 woord engels gesproken.... O:) :o?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:02

Oh hee Ingrid!

Ik wist niet meer welke site het was, dus ik heb gewoon gegoogled op Mr Hand :D

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:02

Ik zet hem altijd even voor een merrie (hengstige merrie werkt nog beter :P)
Omg dat stukje van Mr.Hand _O-
Geweldig :')

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:10

Ibbel schreef:
http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml

Een prachtige (en humoristische) beschrijving - wel in het Engels - van hoe je dit aanpakt.

OMG! die beschrijving, _O- geweldig!

Ik trek meestal de velletjes eraf als hij net heeft staan plassen (vaak na het rijden) en soms laat hij hem dan ook lekker hangen tot ik klaar ben. Wil alleen (ooit) een keer de binnenkant inspecteren omdat daar ook nog rotzooi kan zitten.

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:14

dat is het juist hij staat 24/7 op het land en als ik z'n zakie wil schoonmaken dan steekt ie 'm niet uit maar als ik ff snel naar hem op het land ga zonder schoonmaak spullen dan ontschagt hij hem wel is maaja als ik dan spullen wil halen heeft hij 'm weer ingetrokken -:(-

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:16

Ik moest het een keer doen bij een dekhengst op stage. bij hem hielp het als je een warme doek tegen z'n koker hield, dan liet hij hem vanzelf hangen.

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:17

feliciaa schreef:
Ik moest het een keer doen bij een dekhengst op stage. bij hem hielp het als je een warme doek tegen z'n koker hield, dan liet hij hem vanzelf hangen.

dan ga ik dat is proberen kijken of hij het ook doet

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:18

Niet lekker laten zitten alleen met wassen of afsluiten er even inspuiten zodat het spoelt.
Ik heb in mijn 30 jaar paarden nog niet een koker schoongemaakt.

Heb alleen gezien bij mensen die het wel deden het moesten blijven doen en daar door last van ontstekingen kregen.

Babydoekjes en middelen al helemaal niet doen je breekt de afweerstoffen af wat dus de ellende gaat geven. Gewoon spoelen en verder niets.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:19

Uhm, net even helemaal doorgelezen. Wist niet dat je echt bij het paard IN de urethra moest om troepjes weg te halen... Lijkt me geen prettige ervaring voor meneer... Hij ziet me al aankomen met mn plastic handschoentjes en Excallibur :P

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:20

als ik het wil afspoelen dan is hij niet meer te houden hij accepteert dat niet bij z'n koker. en ik wil het schoonmaken omdat hij toen hij 't uithing heel veel troep op z'n zakie had en dat niet echt lekker uitzag
Laatst bijgewerkt door graafstra op 02-08-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:21

Downhill schreef:
Is er iemand die dit kan vertalen in het Nederlands? Ik heb nog NOOIT 1 woord engels gesproken.... O:) :o?

ik ga wel een poging doen

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:28

Lijkt mij logisch wat Prisca zegt :j

Af en toe een velletje eraf halen mag toch wel? Het hangt erbij als behang wat van de muur af getrokken wil worden :D :+

Dankjewel Beantsje. Als jij er een vertaalprogramma overheen kan flanzen is dat super!
Of ga je hem persoonlijk vertalen :-)

Prisca schreef:
Niet lekker laten zitten alleen met wassen of afsluiten er even inspuiten zodat het spoelt.
Ik heb in mijn 30 jaar paarden nog niet een koker schoongemaakt.

Heb alleen gezien bij mensen die het wel deden het moesten blijven doen en daar door last van ontstekingen kregen.

Babydoekjes en middelen al helemaal niet doen je breekt de afweerstoffen af wat dus de ellende gaat geven. Gewoon spoelen en verder niets.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:29

Downhill schreef:

Nog nooit een woord engels? Shame on you (schaam je ;) :P )
Mocht de vertaling van beantsje morgen nog niet helemaal klaar zijn wil ik wel helpen. Vandaag helaas geen tijd, zitten 2 anderen op míjn laptop te azen...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:30

Het is mij idd ook vaak genoeg verteld dat ik de piemel van m'n pony moet schoonmaken.. Jammer genoeg laat meneer mij er echt niet aan zitten.. Heb ook al van alles geprobeerd... Hij was de laatste tijd niet meer zo vies meer.. Dus maak me er niet al te druk over..
Denk idd dat als je er te vaak aan zit, dat je het ook constant moet blijven doen..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:32

graafstra schreef:
als ik het wil afspoelen dan is hij niet meer te houden hij accepteert dat niet bij z'n koker. en ik wil het schoonmaken omdat hij toen hij 't uithing heel veel troep op z'n zakie had en dat niet echt lekker uitzag

Ja en bij die van mij ook?. Schijnbaar heb jij er meer last van als het paard moet het daarom schoon?. Schoon is slecht voor dat soort delen dan haal je alle vetten weg die het nu soort van schoonhouden.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:33

:D Check mijn boktnaam..... ;)
;) Mijn engels is behoorlijk maar ik lees liever nederlands. Beantsje, ik hoop niet dat ik je nu ontmoedigd heb? ;) :D
Het is misschien ook fijner voor de meelezers :P

Stybba schreef:
Downhill schreef:

Nog nooit een woord engels? Shame on you (schaam je ;) :P )
Mocht de vertaling van beantsje morgen nog niet helemaal klaar zijn wil ik wel helpen. Vandaag helaas geen tijd, zitten 2 anderen op míjn laptop te azen...

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:38

Prisca schreef:
graafstra schreef:

Ja en bij die van mij ook?. Schijnbaar heb jij er meer last van als het paard moet het daarom schoon?. Schoon is slecht voor dat soort delen dan haal je alle vetten weg die het nu soort van schoonhouden.

Maar als ie van die dikke vellen eraan heeft hangen dan? :o
Heb namelijk wel eens gehoord dat als het heel vies is, dat het kan gaan ontsteken?
Tuurlijk dat helemaal brandschoon poetsen is niet nodig en lijkt mij idd ook niet goed :+

graafstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 21:42

het hoeft idd ook niet brandschoon te zijn maar er lijken wel een soort van wratjes achtig op te zitten vandaar dat ik het een keer wil schoonmaken en het is niet omdat ik er meer last heb dan me paard maar het is me door meerdere mensen geadvieseerd om het een keertje schoon te maken en niet wil dat het daardoor kan gaan ontsteken