Wij hebben afgelopen maandag een "veulen" gekocht van 1 jaar oud. Zelf vind ik dit paardje er al ouder uit zien, maar nu blijkt dat ze ook uiers heeft en dat hier zelfs vloeistof uit komt.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? (Ik wil graag eerst even jullie menig horen voordat ik er gelijk een da bij betrek)
Het kan uierontsteking zijn, dan zwelt de uier ook op. Is het 1 kant, of beide kanten? Maar ik roep ook maar wat, zo van een beetje tekst kan ik het ook niet beoordelen.
nee ze is normaal qua postuur, maar aan beide kanten zijn de uiers wat dik. Maar je kunt haar ook "melken"zeg maar... Er komt alleen wat gelige/doorzichtige vloeistof uit.
Bij pasgeboren veulens komt het verschijnsel heksenmelk voor, maar denk niet dat dit hier van toepassing zou zijn. http://www.bokt.nl/wiki/Heksenmelk
PercyLeen
Geplaatst: 25-06-09 13:42
Heeft het 'veulen' papier? Anders even een tandarts of DA laten komen en kijken hoe oud het beestje echt is? (mijn 2 jarige merrie is namelijk gedekt in de koppel..en schrok ook best toen ze uier kreeg en drachtig bleek..)
Nope geen papier... Komt bij een boer vandaan die meerdere paarden had, oa ook een hegst die we daar gekocht hebben, maar of deze er nou bij gelopen heeft en of er nog meer hengsten bij gelopen hebben weet ik niet.
ik zou ook de dierenarts gewoon even opbellen op telefoon kosten na kost het niets
Kwal
Geplaatst: 25-06-09 17:28
Ik zou ook de DA erbij halen. Je weet niet zeker dat je 'veulen' 1 jaar is, misschien is ze wel drachtig. Dan heb je wel 2 halen 1 betalen. Maar als je er geen plek voor hebt