Ter info:
Re-Mint Horse Care is een lijn die compleet op elkaar is afgestemd qua geur en werkzame stoffen en daardoor uitmuntend samenwerkt, en bovendien vliegwerend, jeukstillend en ontstekingsremmend werkt.
Dus als je de Shampoo of de Anti-Klit spray gebruikt, beïnvloeden deze de werking van de vliegenspray niet etc…
Voor paarden die neiging hebben tot schuren hebben we een Staart en Manen Gel die jeukstillend, verkoelend en ontstekingremmend werkt.
De producten
Ik heb gisteren mijn testpakket ontvangen met daarin testproducten in huis voor 1 paard, van Re-Mint Horse & Dog Care Products.
Ze zijn groen van kleur en ruiken allemaal lekker naar o.a teatree/mint.
De verpakking ziet er prima uit.
- 3x Vliegenspray 500ml
- Shampoo 500ml
- AntiKlit spray 500ml
- Staart en manengel 500ml

Werkwijze
Ik moet als eerste flink goed wassen, daarna iedere dag een week lang helemaal insprayen met vliegenspray.
De antiklit kan in de manen en staart en de gel op de plekjes.
Na 1 week alleen de zweetplekken insprayen met de vliegenspray in minimaal 1x per week het hele lichaam.
Het testpaard
Mijn testpaard is Wisse, een driejarige ruin.
hij heeft vorig jaar bij zijn vorige eigenaar eczeem gekregen en kon geen dekens op omdat deze in de hengstenkudde steeds vernield werden. Bij ons loopt hij nu in burka en dat gaat prima. Hij is wel nijdig op vliegen, staat ook ondanks dat hij zo goed als ingepakt is, nog veel te stampen en met zijn staart te zwiepen. Hij heeft bij zijn voorpluk en net achter de oren wat plekjes en zijn staart is erg gevoelig; als je eraan komt gaat hij gelijk staan om mooi gekriebeld te worden.
Wisse vlak voor het wassen;

Plekje achter de oren;

Ik ben heel benieuwd hoe dit product bevalt en zal hier dagelijks updates plaatsen