Mengeling van Formaline met Jodium Tinctuur in een spuit doen, watje in de straal en spuiten maar tot het watje doordrenkt is met de vloeistof. Hier worden ze gegarandeerd hard van!
xmarliez
Geplaatst: 28-05-09 19:16
Ik heb Hippo Sol op aanraden van mijn HS voor het te voorkomen. In de winter ga ik dat gebruiken want dan staan ze ook 24/7 buiten maar liever in de modder dan in hun droge uitloopstal dus dan worden de hoeven wat week en kan er een rotstraal ontstaan..
Aranel
Geplaatst: 28-05-09 19:18
Om het te voorkomen(dus niet behandelen) heb ik wel eens gehoord dat hoefteer helpt. Maar heb hier zelf verder geen ervaring mee.
plutolover
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-09 19:20
hoefteer ben ik geen fan van, dan verstik je het alleen maar.
De bacterie die rotstraal veroorzaakt is een bacterie die leeft in een zuurstofarme/loze omgeving.
Kunst bij rotstraal is dus veel zuurstof toelaten.
Geen teer erop dus!!
Goed openhouden, maar niet door met een hoevenkrabber (te) diep erin te graven, voorkeur heeft het om met een harde waterstraal het vuil er dagelijks even uit te spoelen.
Zelf gebruik ik Hoef & Zool van de paardendrogist, maar nog maar net, dus kan niet zeggen of het al werkt.
ASsi_
Geplaatst: 29-05-09 17:20
Ik gebruik ook hipposol bij mijn paardje om rotstraal te voorkomen, sinds ik dat gebruik zien zijn stralen er erg mooi uit (niet te hard en niet te zacht). Ook met hoevenkrabben ben ik heel voorzichtig, haal alleen oppervlakkig weg met de hoevenkrabber en de rest borstel ik er uit.
Ik deed het eerst elke x schoon spuiten maar bij hem werden zijn stralen daardoor slechter.