*scheld het liefst met alle foute woorden die er zijn*

Mijn vermoeden is bevestigd, Val zat niet fijn in zijn lichaam, hélemáál niet fijn

Ostheopaat was op stal.. Ben Val gaan poetsen en dubben over wat ik moest gaan doen.. Heb nog even met de staleigenaresse staan praten, en die zei me waarom ik hem niet door de ostheopaat na liet kijken. Nou, dacht waarom niet? Baad het niet dan schaad het niet, wat heb ik te verliezen?
Mijn paard ging bijna letterlijk door de grond van de pijn

Het enige wat hem níet zeer deed, waren de linkerkant van zijn hals en zijn linkerschouder, voor de rest deed zijn hele lichaam vreselijk zeer... Ik ben zó geschrokken van zijn pijnreactie, stond daar gewoon te huilen van de schrik en de emoties die vrijkwamen, omdat ik zéker wist dat er iets met hem mis was, en dit nu behoorlijk extreem bevestigd was..
Ostheopaat heeft hem ook met acupunctuurnaalden behandeld, en een of ander spulletje wat ervoor zorgt dat de werking van de acupunctuurnaalden nog ong. 1.5 dag doorgaat. Zijn bekken stond behoorlijk scheef, zijn lijf heeft dat geprobeerd op te vangen en daardoor is ook oa zijn lever overbelast. Ze heeft een deel van die afvalstoffen weggehaald met die acupunctuur, maar het was zwaar voor hem..
Hij moet nu 2 dagen stalrust, daarna 4/5 dagen t land op en lekker doen waar hij zin in heeft. Daarna moet ik erop, met lange teugel. Als hij voelt als een konijn moet ik hem weer terugzetten in t land, als hij met zijn 'nieuwe lichaam' zijn evenwicht kan vinden, dan mag ik rustig op gaan bouwen na een paar dagen aan de lange teugel...
Verdorie.. ik vind het zoo erg voor hem. Heb haar nog de grote vraag gesteld; is het mijn schuld dat hij zo'n pijn heeft? Dat was het gelukkig niet... Ook zei ze nog dat het voor mij onmogelijk was om goed te kunnen zitten op Val zoals hij op dat moment eruit zag en in zijn vel zat.
Ik ben heel erg blij dat ik nu weet wat er met hem aan de hand was, en dat we nu langzaam op weg kunnen naar verbetering. Ben wel echt onwijs geschrokken van dat ene halve uurtje vanmiddag.. Val keek na de behandeling alweer zó anders uit zijn ogen...

Morgen komt de zadelmaker, wat de uitslag daarvan ook moge zijn, mijn huidige zadel gaat weg en ik ga een afspraak maken met Arie voor over ong. een maand. Dan is Val als het goed is ook weer onder zadel en dan gaan we het gelijk goed aanpakken.
KNHS Instructieweek ga ik morgen gelijk afmelden