[naam verwijderd] zal ik niet laten dekken, er zitten niet veel mensen te wachten op een veulen uit zo'n merrie, wat voor hengst ik er ook opzet. En fokken voor de salami, of puur uit emotionele dingen, daar doe ik niet aan mee. Veulentje moet wel een kans hebben in het leven...
Ben vanmiddag met [naam verwijderd] naar de kliniek geweest om te kijken of haar baarmoeder enzo wel normaal was, maar die zijn dus goed functionerend zonder abnormaliteiten. Mijn dierenarts stelt hormonen voor, te geven een paar dagen voor de hengstigheid. Dan moet het over zijn. Maar ja, hormonen, dat klinkt wel heel beladen...
Hij vertelde dat, hoewel de middelen nu nog onder doping vallen, binnen 2 jaar deze op de lijst komen te staan van geoorloofde middelen, en dat ik er in de sport weinig last van zal hebben. En ik ben niet bang voor de boze wolf, ik rijd met de merrie B, dus de belangen zijn niet er groot

Heeft er iemand hier ervaring met een merrie die aan de pil is? En hoe gaat dat? Wie heeft zijn merrie laten steriliseren en bracht dat het gewenste resultaat?
Ik moet iets doen tegen die hengstigheid...dus alle informatie is welkom!