Hooikoorts?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniekjuh

Hooikoorts?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 16:40

Hallo allemaal,
ik denk dat mijn paard hooikoorts heeft, en nou ben ik benieuwd of er hier ook paarden zijn die dat hebben, waaraan je het merkt, en wat je er aan doet.
Er hebben bij mij op stal meer paarden last van, en er is iemand die druppels heeft van Natuurlijk in Balans, dan moet je een plukje haar op sturen, en dan krijg je een analyse, en op basis daarvan krijg je op maat gemaakte druppels.
Ik ben er achter gekomen omdat hij heel erg met zn hoofd schud.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:48

Kan hij niet gewoon last hebben van de vliegen? Nu zijn er namelijk al zoveel muggen/vliegen en andere kleine insecten, daardoor schudden ze met het hoofd. Of het "headshaking syndroom"? Dit lijkt me trouwens wel erg overdreven.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:17

Mijn paard heeft er ook last van, ik heb sinds een paar weken een net-relief aangeschaft en deze werkt best goed. Het hoofdschudden doet ze nu bijna niet meer.

Ik merkte het aan haar omdat ze telkens in het voorjaar erg veel begon te schudden met haar hoofd en ging hoesten. Voor dat hoesten had ik de DA een paar keer laten komen maar de medicijnen die ze daarvoor kreeg deden niet veel af.

http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=26100

kruimellover

Re: Hooikoorts?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:30

Ik ken geen paarden die het hebben, wel een paard dat allergisch is, maar waarvoor weet ik niet precies. Ik heb er overigens zelf wel heel erg last van dus ik hoop voor je paard dat ie het niet heeft want het is gruwelijk irritant!

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:31

ja ik heb het zelf ook.. :( heb er voor me zelf ook wel medicijnen voor, maarja, die pilletjes die ik heb verdwijnen in zn holle kies :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:16

ik volg dit topic even mee.
Mijn 5 jarige schud de laatste tijd ook zo heftig met zijn hoofd.
Gister is de tandarts geweest uit voorzorg en er is een netje besteld voor de zekerheid.

hoe weet je zo zeker dat het 'hooikoorts ' is bij jouw paard TS ?
is er op getest?

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 17:18

nee dat niet, ga ik wel laten doen. Ik weet het ook niet 100% zeker, maar tanden en alles is 3 weken geleden nagekeken, niks aan de hand, dus daar ligt het niet aan.
Ik denk het omdat er nog 2 paarden zijn op stal die precies hetzelfde probleem hebben bij hun paard, en die zijn allebij positief getest op hooikoorts..

xxuniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:56

dat ze echt hooikoorts hebben heb ik nog nooit van gehoord,
allergiesche reactie op vliegen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:06

Of het hooikoorts heet bij paarden weet ik niet, maar een pollenallergie is een bekend fenomeen. Het geschud zul je dan ook zien tijdens het grazen. Helaas werken histamineremmers vooralsnog niet afdoende om allergieën bij paarden te bestrijden, maar ik hoor goede verhalen over de kapjes die je aan de neusriem kunt bevestigen en die zodoende de neusvleugels bedekken. Zie bijvoorbeeld hier: http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=26100
Je kunt ook op zoek gaan naar een vliegenmasker met zo'n neusflap.

Nadjol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:03

2 paarden bij ons op de manege hebben er enorme last van. het komt door de pollen die in de lucht zitten een soort korfje om de neus helpt absoluut niet! niet eens een klein beetje want door het geschud van het hoofd gaat het er weer af en kan je weer afstappen en na 3 minuten zit het weer los. medicijnen zijn er maar niet erg effectief. als het geregend heeft word het iets minder maar dat duurt niet lang het is heel erg vervelend een bij ons van de paarden raakt helemaal uit balans door zijn geschud. maar deze paarden zijn er ook wel érg allergisch voor moet ik zeggen meestal is het niet zo erg ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:11

Nadjol schreef:
2 paarden bij ons op de manege hebben er enorme last van. het komt door de pollen die in de lucht zitten een soort korfje om de neus helpt absoluut niet! niet eens een klein beetje want door het geschud van het hoofd gaat het er weer af en kan je weer afstappen en na 3 minuten zit het weer los. medicijnen zijn er maar niet erg effectief. als het geregend heeft word het iets minder maar dat duurt niet lang het is heel erg vervelend een bij ons van de paarden raakt helemaal uit balans door zijn geschud. maar deze paarden zijn er ook wel érg allergisch voor moet ik zeggen meestal is het niet zo erg ;)

Mijn paard schudde soms ook zo erg dat ze bijna omviel en bij haar helpen de netjes wel goed. Natuurlijk zit ie niet altijd helemaal goed na een flinke galop want dan waait het netje naar de zijkant ofzo maar je kunt niet alles hebben ;) Ik ben allang blij dat ze niet meer constant loopt te schudden onder het rijden.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:38

Verplaatst van SV naar MD.

daysun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:04

epona paranormale praktijk voor paarden in gelderland/utrecht heeft goede resultaten geboekt bij een paard met hooikoorts.
het adres is ***
groetjes,
daysun

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:55

Oud topic en dus een slotje.