Ik heb even een vraagje... Aanstaande zaterdag organiseren wij een rommelmarkt met de kerk. Er is alleen een stuk meer te doen dan alleen de kraampjes bezoeken, en nou kwam ik op het idee om Kalinka (verzorgpony) daar naartoe te brengen zodat er een paar kinderen een rondje kunnen hobbelen op haar. (Niet de hele dag, gewoon een paar uurtjes)
Maar ze heeft geen hoefijzers om en er is daar niet genoeg gras om op te lopen. Ik wou het dan eigenlijk maar niet doen, omdat ze dan een paar uur op de straat moet lopen.
Wat zeggen jullie?
(Sommigen van jullie zullen het er waarschijnlijk helemaal niet mee eens zijn, maar ik woon niet in een grote stad, dus heel druk word het niet. Ik zal niet dingen vragen van Kalinka die ze niet wil. Een paar rondjes stappen vinden die kinderen helemaal geweldig, en daar heeft ze tot nu toe geen problemen mee gehad. Ook is ze helemaal verkeersmak en schrikt niet snel ergens van. Ze is een vrij stabiele, sterke haflinger dus ik heb er wel veel vertrouwen in.
) 

Nou, iig rechtopstaand haar.
En ik ben van plan dat longeerstukje juist aan het bit vast te maken, en daar een halstertouw aan te maken. Dan kunnen de kinderen zich aan de teugels vasthouden (ik zal ze zeggen dat ze niet hard mogen trekken) en eventueel aan haar manen of het zadel. (of ik doe een halstertouw om haar hals, zodat ze die kunnen vasthouden?)