Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:26

Moest het even kort samen vatten in de titel ;)

Graag lees ik hier ervaringen van mensen die met hun paard of pony naar kliniek de Lingehoeve zijn geweest. Ik wil mogelijk mijn paard hierheen brengen omdat ze allemaal last blijft houden van vage kreupelheden (wel zuiver, niet zuiver, stokreupel, weer goed, weer onregelmatig, weer goed, etc) De DA kan niet echt wat vinden, maar kan natuurlijk minder dan ze op een kliniek kunnen.
Nu heb ik ze net gebeld omdat ik wel een beetje wil weten waar ik aan toe ben qua kosten.
De indicatie kwam uit tussen de 200 en 800 euro.

Ik vind dat nogal een verschil, en weet dus eigenlijk nog niks.

Graag hoor ik van de mensen die er geweest zijn voor een kreupelheidsonderzoek wat ze hebben gedaan bij het paard, en wat de kosten waren.

Voorlopig gaat het me puur om het stellen van de diagnose en niet om de rest van het eventuele behandel traject.

Alvast bedankt!

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:31

Ik ben er ook geweest voor kreupelheidsonderzoek en toen verdoven en foto's maken. Geloof 4 foto's gemaakt.
Ik dacht ook aan 800 euro ofzo, want dat hadden ze ook aangegeven. De rekening viel reuze mee, geloof tegen de 400.

Ze weten van de te voren natuurlijk niet hoeveel foto's er gemaakt moeten worden of hoe vaak verdoven.. dus ze zullen wel van t duurste uitgaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 17:32

nee ok, maar als ik gewoon weet een foto kost dit en dat, verdoven kost dit en dat, dan kan ik voor mezelf een beetje een beeld schetsen.
Ik ga echt niet zomaar naar een kliniek terwijl ik niet weet van hoe of wat

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:36

sorry, die rekening heb ik niet bij de hand. Anders had ik ff gekeken hoe de kosten ongeveer waren.

Je paard is daar i.i.g. wel in goede handen als je daar heen gaat.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:47

Stalgenoot is pas heen geweest voor een kreupelheidsonderzoek, foto's en inspuiten en zij was rond de 600 euro kwijt.....

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:58

De lingehoeve is heel erg duur. Ik zou je graag de dierenkliniek in Moergestel adviseren. Dat zijn ook nog echte paardenmensen, en dat ontbreekt een beetje bij de dierenartsen bij de lingehoeve die graag al hun megadure apparatuur willen gebruiken zodat die machines hun kosten terug verdienen.
En daar ben je echt geen 600 euro kwijt maar krijg je een reeele rekening.

http://www.dapmoergestel.nl/

Succes met je paard!

Somebody_
Berichten: 6585
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:02

Diega, dat ben ik absoluut niet met je eens! Bij de Lingehoeve zit er imo 1 'rotte appel' tussen, maar de ander(Eric Bergman) is absoluut een paardenmens. Daarnaast is hij ook één van de weinige dierenartsen, waarmee je afspreken kan maken, die hij ook nog eens na komt.

Mijn paard staat momenteel ook in Lienden, om op zoek te gaan naar een vage kreupelheid. Evenals mijn andere paard, die is daar een half jaar geleden geweest, zal zo even het topic opzoeken voor je! [MD] Scintigrafie & CT Scan. Ervaringen gezocht! Hierin staan ook een aantal ervaringen van mensen, ook met vage kreupelheden en dergelijke!

De rekeningen zijn inderdaad niet goedkoop(maar dat zijn ze eigenlijk nooit als je iets met een paard hebt.. :D ), maar voor deze kwaliteit is dat helemaal niet 'uit balans'. Zomaar inspuiten, of apparatuur gebruiken is al helemaal niet waar, alles gaat in overleg, en als iets niet nodig is, wordt het ook zeker niet gedaan!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 28-04-09 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

merensje

Berichten: 349
Geregistreerd: 03-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:02

diega schreef:
De lingehoeve is heel erg duur. Ik zou je graag de dierenkliniek in Moergestel adviseren. Dat zijn ook nog echte paardenmensen, en dat ontbreekt een beetje bij de dierenartsen bij de lingehoeve die graag al hun megadure apparatuur willen gebruiken zodat die machines hun kosten terug verdienen.
En daar ben je echt geen 600 euro kwijt maar krijg je een reeele rekening.

http://www.dapmoergestel.nl/

Succes met je paard!


Zo, jij zegt nogal wat. Geen paardemensen daar?
Dan is er een hoop veranderd.... Ik ben er jaren klant geweest en altijd tot volle tevredenheid. Ook over de betrokkenheid en het paardengevoel van de artsen die daar werken.
Niet goedkoop, maar soms is het maken van een echo of foto idd wat duurder maar geeft meer duidelijkheid dan een goedkopere dierenarts die blijft raden.

Caesar
Berichten: 9315
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:13

@Diega; vind het persoonlijk nog al een gewaagde uitspraak. Wellicht heb jij inderdaad op persoonlijk vlak een onvrede tegen bepaalde dierenartsen maar je bent een van de weinigen die niet te spreken is over de Lingehoeve.

Wij zijn er diverse keren geweest en een pony van mijn werk staat er nu ook met een slokdarmverstopping, maar ze staan altijd voor je klaar. En ben het met het argument van Merensje helemaal eens. Apparatuur op dat vlak moet van de nieuwste technologien voorzien zijn; en dus ook duur. Een kliniek als de Lingehoeve is hier vooraanstaand in. Vind het dus niet gek dat ze duurder zijn dan een willekeurige praktijk.

Overigens ken ik DK Moergestel niet, maar de Lingehoeve zit op 10km afstand en ik ben er zeer te spreken over!

diega

Berichten: 1254
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:25

Ik heb ervaring met meerdere paarden waarmee ik daar geweest ben en ben echt niet tevreden over deze kliniek. Alleen voor drachtigheidsbegeleiding van Eric Bergmans ben ik wel 100% tevreden maar dit topic ging over kreupelheid. Ik heb meerdere voorbeelden waarbij deze kliniek echt helemaal fout zat en waarbij ik bij een andere kliniek wel goed ben geholpen en waarbij de rekeningen 50% minder hoog waren als bij kliniek de lingehoeve. Ook diverse mensen uit mijn omgeving kiezen niet meer voor kliniek de Lingehoeve nadat zij met hun paard daar geweest waren.

De topicstarter vroeg: Graag lees ik hier ervaringen van mensen die met hun paard bij de lingehoeve geweest zijn. Mijn ervaringen zijn gewoon zeer slecht! Ook heb ik vergelijk met diverse andere klinieken.
Maar iedereen zijn mening toch? ;)

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:29

Ik ben er zeer tevreden over!
Ben er een aantal keer geweest met mijn paard voor shockwave therapie. Vind het een fijne kliniek!
Moergestel vind ik nou echt niks...

meart
Berichten: 1144
Geregistreerd: 18-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:53

_Ilona schreef:
Ik ben er zeer tevreden over!
Ben er een aantal keer geweest met mijn paard voor shockwave therapie. Vind het een fijne kliniek!
Moergestel vind ik nou echt niks...


Waarom vind je Moergestel niks?

Yvke

Berichten: 18
Geregistreerd: 11-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:06

Ik ben vaak bij de Lingehoeve geweest de afgelopen jaren (iedere keer is teveel natuurlijk), maar ik ben blij dat ik daar geweest ben. Meerdere keren is het leven van mijn paarden daar gered (koliek, tumoren, hoefbevangenheid) Mensen die aardig zijn voor zowel je paard als voor jou en uiteraard hangt daar een kostenplaatje aan. Voor kreupelheid ben ik daar nog nooit geweest, wel voor hoefbevangenheid. Door de orthopedisch hoefsmid die daar ook meerdere dagen aanwezig is is het herstel van mijn pony prima verlopen; wel iedere keer voor het beslaan foto's maken dus in de kosten tikt dat aan. Nu ben ik wel verzekerd, dat scheelt natuurlijk ook. Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die daar werken erg kundig zijn; met zowel Henk, Eric als de later bijgekomen vrouwelijke dierenarts (naam kwijt) heb ik goede ervaringen.

Het eerder genoemde stukje over afspraken maken herken ik enigszins; al moet ik wel zeggen dat dat 6 jaar geleden is. Mijn pony kreeg speciaal voer en ik heb alles netjes meegegeven, dagen en hoeveelheid erop gezet enz. Om de twee dagen ging ik op ziekenbezoek en idd was er niets met mijn kist met eten gedaan. Dat is dan balen, juist omdat ik het nadrukkelijk had gevraagd. Maar goed, inmiddels zijn er ook echt mensen die overzicht op de stallen als taak hebben dus als dat nu zou gebeuren en die taak ligt bij hen zal dat vast beter geregeld zijn.

Ik zou ook eens een keertje gaan kijken, sfeer proeven, door de stallen gaan, mensen aan het werk zien. Zo krijg je zelf ook een goed beeld. Mij geeft die kliniek iig een goed gevoel, ik twijfel geen seconde als ik weer naar een kliniek zou moeten, sowieso de Lingehoeve.

onne

Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Vianen/utr:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:07

Hier ook een zeer tevrede klant van de lingehoeve.
Mijn paard ging daar heen voor de scintie, hele lieve mensen daar, koste wel een paar centen maar daar had ik geen nieuw paard voor kunnen kopen.
Paard heeft daarna nog veel prijzen voor mij meegenomen.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:17

Wij zijn daar ook geweest met een paard met vage kreupelheden. Kostte een paar honderd euro en er is nooit wat uitgekomen. Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de Lingenhoeve hoe het een en ander gegaan is toen. Een kennis van mij ging daar ook heen met zijn paard, hij moet toen 150 euro betalen voor foto's. De keer daarop ging hij naar Kootwijk, die maakten dezelfde foto's ter controle, en toen was hij 80 euro kwijt. Dat scheelt nogal vind ik.

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:26

Waarom niet naar Utrecht? Ik ben daar zelf heel erg over te spreken en duur zijn ze zeker niet.

Rapperijder
Berichten: 691
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:27

Tja, het is moeilijk om op voorhand een echt bestek te maken voor een kreupelheidsonderzoek, als je niet weet hoeveel onderzoeken je nodig gaat hebben.

Als je weet wat er aan de hand is met een gewone foto of echo dan stoppen de kosten daar. Als je dan nog niks weet zal er een duurder onderzoek zoals Ct of scinti aan te pad moeten komen. Maar dat kan die arts niet op voorhand weten. Dus dat ze tegen je zeggen dat het tussen de 200 en 800 gaat kosten is gewoon een eerlijke raming denk ik. Niks mis mee.

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:38

stef schreef:
Graag hoor ik van de mensen die er geweest zijn voor een kreupelheidsonderzoek wat ze hebben gedaan bij het paard, en wat de kosten waren.

Ik ben het afgelopen jaar (helaas) een stuk of 5 keer bij De Lingehoeve geweest.
De eerste keer hebben ze een kreupelheidsonderzoek gedaan. Buigproeven, longeren op het verharde en op het zachte en als laatste een aantal foto's gemaakt. Ze wilden het been nog plaatselijk verdoven, maar dat had mijn eigen dierenarts al gedaan, dus dat hebben we overgeslagen.

Ik weet niet meer precies wat de kosten waren, maar ik geloof rond de € 300,-.
Ik ben daar erg netjes behandeld, zoals al eerder gezegd ging alles in overleg. Ik heb ook vaak nog telefonisch contact gehad met de dierenarts en chirurg. Ze waren altijd bereid om mij te woord te staan en advies te geven, ook nog nadat de operatie al maanden eerder had plaatsgevonden.

Mocht het ooit nog nodig zijn, wat ik uiteraard niet hoop, dan zal ik daar zeker weer naar toe gaan! :)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:49

Ik ben er geweest en mijn ervaring was K*T

Ik ging met mijn pony naar Lingehoeven omdat ik zulke goede verhalen had gehoord en ik ben een leek op gebied (onee was :D ) van klinieken.

Prince liep licht onregelmatig, niet kreupel dan ging het weken goed en opeens was ie weer zwaar onregelmatig opeens over en dan weer licht onregelmatig.
Inmiddels was ie toen 18 jaar dus wij dachten misschien iets aan benen dus ff laten controleren.

Op de bewuste dag er naar toe, en ik was toen nog echt dom.
Hij moest op de volte en in de bak en ja ze zagen wat.
Tevens vroegen ze informatie en toen :oo

Ja maar mevrouw wat wilt u nou, die pony is al 18
Laaiend was ik, en ik zei nog iets van de leeftijd speelt geen rol ik wil weten of ie pijn heeft.

Dus pony op de foto MET IJZERS stom stom stom stom 8)7 8)7 maar het was mijn 1e keer kliniek ik wist niet beter
Er zijn iets van 8 fotos gemaakt en mijn totale kosten waren toendertijd 350 gulden
De fotos kreeg ik niet mee, ja verdorie nu snap ik waarom stomme artsen ;(
Ik wilde perse die foto's toch hebben en moest achteraf ruim 50 gulden extra betalen voor de foto,s

Diagnose
De pony had alles hij had
-Arthrose
-HKO ernstige vorm moest denken aan een 4
-Kraakbeenvermindering }:0 kunnen ze niet niet op de foto's
-Gescheurde pezen
- Griffelbeentje niet in orde

De pony was rijp voor het stappen langs de weg maar als ik eerlijk zou zijn zou het zijn laatste zomer worden.
Jankend naar huis, paar weken op de weide gegooid en ik kon het niet bevatten mijn pony liep weer zo goed dat kon gewoon niet.

Hup volgend maand pony ingeladen en stuk gereden richting Roosendaal de Visdonck.
Ik kom daar arts staat klaar haal de smid en zijn nieuwe ijzers gingen eraf :oo helemaal in shock "Waarom doet u dat"
Nou hele verhaal gehoord natuurlijk, foto's laten zien en het was schandalig hoe ik behandeld was.

Diagnose Visdonck

Super benen waar een menig 3-jarige jarloers op mag zijn alleen maar 1'tjes en 1x een 2'tje
Hij had enkel lichte verbening van het hoefbeen maar daar kon ie eigenlijk geen last van hebben.
Moest half jaar speciaal beslag en dan weer op gewoon maar pony liep zo lekker dat ik hem erop heb laten staan inmiddels zijn we dus alweer 8 jaar verder en hij leeft nog steeds :+:

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:54

Ja dat herinner ik me ook nog, er werd een beetje neerbuigend gedaan omdat het een Quarterhorse was en geen KWPNer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Ervaringen Lingehoeve (kreupelheid + kosten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:51

Ik heb helemaal geen ervaringen met klinieken. Op de vraag "waarom niet naar utrecht" geen idee. Ken wel een aantal klinieken van naam (bodegraven bijv) maar verder niks.
Mijn stalhouder heeft goede ervaringen met de lingehoeve, dus vandaar

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:57

stef schreef:
Op de vraag "waarom niet naar utrecht" geen idee.

Ik kan je wel een reden geven waarom je daar niet heen moet gaan.

Toen ik daar met een doodziek paard kwam, koliekgeval met 20% overlevingskans, gingen ze met zijn achten om het paard heen lopen draaien. Twee gingen bloed afnemen, twee gingen de neus in met een slangetje, een vijfde legde de zesde iets uit in het Engels, een zevende was met de achtste aan het overleggen wat ze gingen doen. En geen van allen was afgestudeerd als volwaardig dierenarts. Het waren allemaal studenten en assistentes.

Prima als je dat doet met een kreupelheidsonderzoek, maar niet met een doodziek paard dat direct hulp nodig heeft. Dat is zowel voor het paard als voor de eigenaar niet prettig. Laat dan 1 of 2 studenten met zo'n geval als hierboven omschreven meelopen om het te leren.

Dat was de laatste keer Utrecht voor mij (met mijn eigen paard in ieder geval).

Wanted2003

Berichten: 2661
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:07

Ik wil hier toch wel even op reageren.Ik heb behoorlijk veel ervaring met de Lingehoeve.We zijn er geweest met een pony met vage kreupelheden en na driekwart jaar en twee klinieken wisten we nog steeds niet wat er aan de hand was,er zijn tig rontgenfoto's gemaakt en na 1 bezoekje aan de Lingehoeve en 1 rontgenfoto bleek toch dat het artrose was,de pony is 1 keer ingespoten met synovia en loopt nu nog steeds rad [is 8 jaar geleden]We zijn er geweest met een veulen met een bokhoef,in zo erge mate dat hij geopereerd moest worden.Na de operatie is hij gerevalideerd onder toezicht en controle van Rob Renirie [voor de kenners onder ons ;dit is de hoefsmid van het ned. olympisch team]en daar is nooit iets voor berekend.Vorig jaar ben ik er geweest met een paard die een ernstige knieblessure had en die is er ook ingeslapen.De kundigheid en ook de betrokkenheid van zowel Eric Bergman en dhr.v.d.Veen hebben mij en mijn ouders ervan overtuigt dat ik nooit meer naar een andere kliniek zal gaan.De kosten van een rontgen foto of een echo zijn hetzelfde als bij iedere andere kliniek.Ik was bij de Lingehoeve voor mijn pony met artrose,zelfs met inspuiten minder kwijt dan in driekwart jaar met alle onderzoeken en pijnstillers bij de anderen.Ik ga hier geen prijzen op internet zetten,ik weet alleen wel zeker dat ze met een gewoon kreupelheidsonderzoek niet duurder zijn dan elke andere kliniek.
Ze hebben wel hele geavanceerde apparatuur en b.v. een ct-scan onder algehele narcose kost 600 euro.In mijn geval was dit nodig maar dat wil niet zeggen dat dat bij jouw paard ook moet gebeuren toch?Vergeet verder niet dat bij de Lingehoeve vaak alleen de ernstige gevallen komen,voor een enting of een hoefzweer gaat iedereen naar zijn eigen da.Ik vind ook dat je niet kunt stellen dat je alleen de kosten voor een diagnose wilt weten,na een diagnose volgt altijd een behandeling,wil je die dan door een andere arts laten doen?Van iedere kliniek zijn tevreden en minder tevreden klanten.Ik kan je wel zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt tussen de behandeling van mijn 18-jarige pony zonder afstamming en mijn 5-jarige prachtpaard met goede papieren.

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:32

meart schreef:
_Ilona schreef:
Ik ben er zeer tevreden over!
Ben er een aantal keer geweest met mijn paard voor shockwave therapie. Vind het een fijne kliniek!
Moergestel vind ik nou echt niks...


Waarom vind je Moergestel niks?


Verschillende mensen geweest die met verkeerde diagnose thuis kwamen.

Utrecht is ook niet alles inderdaad als er zoveel leerlingen bij komen dan duurt het een eeuw eer je echt geholpen wordt. Iedereen mag even kijken voor de echte dierenarts erbij komt. Voor de leerlingen leerzaam maar voor de patient vind ik het niet echt fijn.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:40

Ik heb zeer goede ervaringen met UTRECHT

Ik kwam daar vorige jaar met een doodzieke pony die al opgegeven was.
Hij had koliek met overlevingskans van 12-15% en na 2 weken mocht ie mee naar huis.
Mijn ervaring met Utrecht was heel fijn, goede arts, fijne begleiding maar ik heb er ook mindere dingen meegemaakt maar voor koliek zou ik zo weer terug gaan.

Een paard wat doodziek is wordt gecorrect geholpen en iedereen kan wel zitten janken om al die studenten maar omdat daar zoveel studenten lopen, wordt jouw paard wel beter in de gaten gehouden dan op een ander kliniek.
Bij mijn pony was er een arts en 2 co-assitentes die mochten ook voelen aan de darmen nadat de arts al een diagnose had gesteld.
Naar mate de pony beter wordt, wordt er minder gedaan en komen er ook minder mensen aan.
Zodra ze merken dat een paard het niet meer wilt, houden ze er rekening mee.
Tuurlijk is het niet altijd fijn..als ie een spuit moest hebben dan was er een die het hem gaf, een die hem vast hield en een die de mand met spuiten droeg maar wel allemaal tegen hem praten, aaien, en soms een knuffel.
Mijn ervaring was positief

Voor beengebreken denk ik naar een Visdonck daar zitten ook 2 meester smids die kunnen ook gelijk het beslag aanpassen als dat noodzakelijk is.
neem wel een goed gevulde geldbundel mee