gras en kuil?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annedrop

gras en kuil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:36

Kan je paarden die 's overdag op het land staan 's nachts kuil voeren? Of krijgen ze dan teveel eiwitten binnen?
De paarden krijgen nu 's nachts hooi maar we willen graag overstappen op kuil. Ook krijgen de paarden 's avonds nog biks en granenmix.

Wegbenik

Re: gras en kuil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:48

Opzich moet je natuurlijk wel een beetje oppassen. Mijn paardje heeft nogal de neiging om dik te worden dus geef ik haar tegenwoordig hooi te eten 's nachts. Ze staat ongeveer 6 uur per dag op het land, dus krijgt al aardig wat eiwitten binnen. Maar heb je een paard wat niet zo de aanleg heeft om dik te worden, kan gewoon kuil krijgen hoor. Dat krijgen eigenlijk alle andere paarden bij mij op stal ook.

annedrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:50

mijn paard heeft geen aanleg om dik te worden, maar twee andere paarden op stal wel. Is het dan een optie om hun wat minder kuil te geven? Ze staan immers ook de hele dag op het land.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:55

Ik zou dan toch liever hooi voeren. Dan blijft de spijsvertering toch bezig en ze worden van hooi minder snel dik.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:07

Verplaatst van VSW naar VS.